بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد/ مردم را باور کنیم
کد خبر: 3835199
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
پزشکیان:

بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد/ مردم را باور کنیم

گروه اجتماعی ــ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مردم را باور کنیم، اگر پشتوانه‌ای مردمی داشته باشیم، قطعاً مردم مانند سیلی، سیل مشکلات را خواهند شست، معتقدم علم، مشارکت و باور و اعتقاد به مردم، تمامی مشکلات را حل می‌کند.

مردم را باور کنیم

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 24 مردادماه در همایش سازمان‌های مردم‌نهاد استان تأکید کرد: باید مردم را باور کنیم، اگر پشتوانه‌ای مردمی داشته باشیم، قطعاً مردم مانند سیلی، سیل مشکلات را خواهند شست، معتقدم علم، مشارکت و باور و اعتقاد به مردم، تمامی مشکلات را حل می‌کند.

وی، با اشاره به دستور حضرت علی‌(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر، گفت: امام علی(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر به رضایت رعیت و عام تأکید کرده‌اند، نارضایتی عام، رضایت عده‌ای خاص را از بین می‌برد، این اکثریت است که باید راضی باشند، افراد خاص همان کسانی هستند که به دولت هزینه تحمیل می‌کنند و در زمان کمک به دولت، نیز خود را کنار می‌کشند.

پزشکیان با بیان این‌که در بلایا همواره مردم به میدان آمده و پولدارها خود را کنار می‌کشند، گفت: مردم، ستون دین، پایه و ثبات جامعه و حاکمیت هستند پس باید همواره تمایل و عشق ما به سمت مردم باشد.

وی بیان کرد: در عصر کنونی چهار اصل عدالت، روابط بین بخشی، مشارکت مردمی و تکنولوژی مناسب در بهداشت و درمان مطرح شده است، در حالی که 1400 سال قبل امیرمؤمنان این اصل‌ها را عمیق‌تر و بهتر از آن به ما گفته‌اند، هر کسی در هر سازمان و جایگاهی که پشتوانه‌ی مردم داشته باشد، قطعا می‌تواند مشکلات را حل کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس  اظهار کرد: در هر برهه‌ زمانی که پشتوانه‌ مردمی پیدا کردیم، توانستیم مشکلات را حل کنیم، مردم سرمایه، قدرت و ظرفیت هستند، مدیران و حاکمان باید این موضوع را به خوبی بدانند که اگر این ظرفیت آزاد شود می‌تواند تمامی مشکلات را حل کند، این باور باید در مسئول ایجاد شود.

وی بیان کرد: اگر هر سازمان مدیریتی پشتوانه‌ مردمی را بطلبد، قطعا مشکلات حل خواهند شد، ما تصور می‌کنیم اگر به ما پول دهند می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، در حالی که منابع، همین مردم است.

وی با بیان این‌که بنده به عنوان نوکر  و خدمات‌رسان مردم در مجلس حضور دارم، گفت: مردم ما می‌خواهند با عزت و سربلندی در این آب و خاک زندگی کنند، اگر در کارها مردم را مشارکت دهیم قادر به حل مشکلات کشور خواهیم شد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه مدیران ارشد استانی می‌توانند از ظرفیت سمن‌ها و انجمن‌ها استفاده کنند، افزود: مدیر باید کار خود را به مردم ارجاع دهد و از مردم کمک بخواهد، به مردم باور و ایمان داشته باشد در غیراینصورت نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم این جامعه را می‌سازند، افزود: اگر در زمان جنگ توانستیم در مقابل دنیا به ایستیم به همت مردم بود، اگر مردم نبودند سپاه و ارتش نمی‌توانستند هیچ کاری انجام دهند، مردم بودند که گرسنگی را تحمل کرده و از شکم خود بریدند و تدارکات و جوانان خود را بی ادعا و با عشق و علاقه به جبهه فرستادند تا این آب و خاک مستقل و آزاد بماند.

انتهای پیام

captcha