فعالیت ۵۴۰ سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3835203
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸

فعالیت ۵۴۰ سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۶۸۲ سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از ۵۴۰ سازمان مردم‌نهاد در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

فعالیت ۵۴۰ سازمان مردم نهاد در آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی بدرشکوهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی روز گذشته، 24 مردادماه در همایش سازمان‌های مردم‌نهاد استان گفت: افزایش دو برابری تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد، یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در این استان است.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۲ سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از ۵۴۰ سازمان مردم‌نهاد استان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

بدرشکوهی با اشاره به اینکه حوزه‌ فعالیت این سمن‌ها بسیار گسترده است، افزود: حمایت از زندانیان و خانواده‌های زندانیان، حمایت از زنان بی‌سرپرست و حمایت از کودکان کار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفاظت از محیط زیست و حمایت از بیماران خاص از جمله فعالیت‌های سمن‌های استان است.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بعد از مؤسسه‌های امور خیریه، بیش‌ترین فعالیت‌ سمن‌های استان در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی است یعنی حدود ۱۶۸ تشکل مردم نهاد معادل ۲۵ درصد سمن‌های استان در زمینه‌ آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به استقرار چهار دفتر تسهیل‌گری در ۶ محله‌ تبریز، گفت: با استقرار این دفاتر حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت محلات حاشیه نشین تبریز تحت پوشش این دفاتر قرار می‌گیرند و آموزش‌های لازم به ویژه در بحث مهارت آموزی را دریافت می‌کنند.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه حوزه‌ فعالیت این سمن‌ها بسیار گسترده است، افزود: حمایت از زندانیان و خانواده‌های زندانیان، حمایت از زنان بی سرپرست و حمایت از کودکان کار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفاظت از محیط زیست و حمایت از بیماران خاص از جمله فعالیت‌های سمن‌های استان است.

انتهای پیام

captcha