بازسازی واقعه غدیر خم در اهر
کد خبر: 3835831
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

بازسازی واقعه غدیر خم در اهر

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه اهر، گفت: برای چهارمین بار با هنرنمایی هنرمندان شهرستان و با شرکت ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و بازیگر، واقعه غدیر خم در این شهرستان بازسازی می‌شود.

بازسازی واقعه غدیر خم در اهر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ پاسدار موسی صفی، فرمانده سپاه اهر امروز، 27 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: برای چهارمین بار با هنرنمایی هنرمندان شهرستان اهر و با شرکت ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و بازیگر، واقعه غدیر خم در این شهرستان بازسازی می‌شود.

وی افزود: جریان غدیر خم فقط یک واقعه تاریخی نیست، بلکه به تعبیر دقیق‌تر تداوم و استمرار خط و آموزه‌های نبوت است با این عبارت که در حقیقت، جریان رسالت را به امامت پیوند می‌دهد و در تعیین صحیح مسیر اسلام و مسلمانان نقش محوری و اساسی دارد، زیرا حفظ دستاوردهای رسالت و فهم دقیق و جامع از قرآن بدون پیام غدیر ممکن نخواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر گفت: دستاوردهای غدیر، وحدت میان همه مسلمانان است که با رهبری واحد، جامعه اسلامی را به تبعیت و پیروی از قرآن رهنمون می‌سازد و روح و حقیقت اسلام را که عقلانیت، معنویت و عدالت است در جامعه حاکم می‌سازد.

سرهنگ صفی روش‌های ماندگار ماندن واقعه غدیر خم را استفاده از قالب‌های هنری در روایت و بیان موضوع غدیر برشمرد و افزود: استفاده از هنر در تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر به‌عنوان یک فرهنگ اصیل اسلامی ضروری است.

انتهای پیام

captcha