افتتاح ۷۹۸ طرح همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3837077
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

افتتاح ۷۹۸ طرح همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی - استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: در هفته دولت تعداد ۷۹۸ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی با ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۷۹۸ طرح هزمان با هفته دولت در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندارآذربایجان‌شرقی امروز، دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت تعداد ۷۹۸ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی با ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت تعداد ۴۳۴ پروژه در مناطق روستایی و ۳۵۵ پروژه در مناطق شهری اجرا شده است.

پورمحمدی، افزود: از مجموع طرح های فوق ۵۵ پروژه قابل افتتاح استان جزو پروژه‌های ملی است که برای بهره‌برداری از آنها افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: تعداد ۹۳ پروژه توسط شهرداری‌ها، ۳۵۵ پروژه توسط دهیاری‌ها و ۲۹ پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

وی به افتتاح یک هزار و ۶۸ پروژه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها که در بخش‌های مختلف انرژی، راه‌سازی، پالایشگاه، بهداشت و درمان، صنعت و تولید، امور زیربنایی و منابع آبی، کشاورزی، ارتباطات و مخابرات و توسعه روستایی بهره‌برداری شد، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بود.

استاندار آذربایجان شرقی به بخشی از اقدامات مهم صورت گرفته در استان طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و یادآوری کرد: از ابتدای مسئولیت بنده در استانداری سه طرح مهم ذوب مس، نفلین‌سینیت و خودروسازی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

پورمحمدی، معدن را یکی از مزیت‌های بزرگ اقتصادی استان ذکر کرد و با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح ذوب در مجتمع مس سونگون فراهم شده است، اظهار داشت: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز این طرح به استان منتقل شده و به زودی شاهد اجرای این طرح و تحول بزرگ ایجاد شده در توسعه صنایع معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همواره بر گردش مالی معادن در استان تاکید کرده‌ایم، افزود: در این راستا پس از سال‌ها و با پیگیری‌های مکرر ۴ هزار میلیارد تومان از منابع مس سونگون به بانک‌های استان انتقال یافت که قطعاً موجب تحرک اقتصادی در استان خواهد شد.

پورمحمدی از انعقاد تفاهم‌نامه اجرای طرح نفلین‌سینیت سراب توسط سرمایه‌گذار خارجی با اعتبار ۶۰۰ میلیون یورو خبر داد و گفت: این طرح پس از سال‌ها رکود فعال می‌شود و بهره‌برداری از آن تأثیر بسیار چشمگیری بر رونق اقتصادی و اشتغال در استان خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha