مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند
کد خبر: 3837492
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر نقش محوری مساجد در عزاداری‌های محرم، گفت: متولیان، زمینه را برای حضور هیئات در مسجد آماده کرده و آغاز و پایان عزاداری‌ها در مساجد باشد.

مساجد محور عزاداری‌های ماه محرم باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز روز یکشنبه، سوم شهریورماه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان با بیان اینکه ماندگاری آموزه‌های فرهنگ عاشورا و قیام سید و سالار شهیدان در شکوه عزاداری‌های خیابانی است، از مدیران و رؤسای دستجات حسینی خواست ساعات عزاداری را به نحوی تنظیم و برنامه‌ریزی کنند که مزاحمتی برای آسایش مردم نداشته باشد.

وی بر مسجدمحور بودن عزاداری‌های ماه محرم تأکید و اضافه کرد: بهتر است عزاداران حسینی شروع و پایان مراسم خود را به مساجد محلات مختلف متمرکز کنند و البته در این رابطه مدیران ادارات کل اوقاف و تبلیغات اسلامی هم باید زمینه‌های لازم برای بهره‌برداری هیئت‌ها از مساجد در ایام عزاداری را فراهم سازند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با یادآوری اهداف تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان، مشارکت، همگرایی و همبستگی هیئت‌‌های حسینی و نهادهای متولی، مسائل فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تقویت بنیان‌های فکری، ارزشی و اعتقادی به وجود آمده در نظام اسلامی باید در این ستاد مورد توجه قرار گیرد و ایام محرم فرصت مناسبی در این رابطه است.

امام جمعه تبریز، افزایش جذابیت و معرفت‌افزایی را از دیگر اهداف این ستاد برشمرد و ادامه داد: باید توجه داشت که ترسیم چشم‌اندازها و راهبردها، مراسم مذهبی به خصوص آیین‌های عزاداری حسینی را جهت می‌دهد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، توجه جدی به بسط و توسعه اندیشه‌ها و نظرات امام راحل و رهبر انقلاب، پیرامون مناسب‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای اینکه فرهنگ عاشورایی در عزاداری‌های حسینی بیش از پیش تبیین شود، باید علاوه بر بهره‌گیری از نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها، نظرات صاحبان فکر و اندیشه در راستای تعمیق آموزه‌ها و جامعیت بخشیدن به حرکت‌های مذهبی، به‌طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بصیرت‌افزایی در شئون فرهنگی و مذهبی را مهم خواند و گفت: برای مبارزه با توطئه‌های دشمنان و خنثی کردن آن‌ها در مناسبت‌های مذهبی باید محتوای برنامه‌ها و مراسم جهت بصیرت‌افزایی باشد.

انتهای پیام

captcha