چشم‌انداز ۱۴۱۴ حوزه‌های علمیه تدوین می‌شود
کد خبر: 3842349
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
آیت‌الله اعرافی:

چشم‌انداز ۱۴۱۴ حوزه‌های علمیه تدوین می‌شود

گروه معارف ــ مدیر حوزه‌های علمیه از تدوین چشم‌انداز ۱۴۱۴ حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و گفت: این چشم‌انداز در برنامه‌های ۵ ساله به هدف مورد نظر می‌رسد که امسال سال اول خود را سپری می‌کند.

چشم انداز 1414 حوزه‌های علمیه کشور تدوین می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، امروز، 24  شهریورماه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی که در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، تبریز و آذربایجان را سرچشمه جوشان حوزه‌های علمیه برای جهان تشیع دانست و گفت: این استان در گذشته تاریخی خود ده‌ها نام برجسته و چهره‌های اثرگذار حوزوی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید تبریز به این مجد و پیشینه تاریخی بازگردد، افزود: نام‌های پرفروغی مانند سیدعلی قاضی، علامه جعفری، علامه طباطبایی، علامه امینی و ده‌ها نام بزرگ دیگر به عنوان نام‌آوران عرصه دانش و نقش‌آفرینان حوزه‌های علمیه است که همه اینها مفاخر و پدران معنوی ما از آذربایجان شرقی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه از تدوین چشم‌انداز 1414 حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: این چشم‌انداز در برنامه‌های 5 ساله به هدف مورد نظر می‌رسد که امسال سال اول خود را سپری می‌کند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه حدود 160 هزار طلبه از امروز سال تحصیلی 98-99 را آغاز می‌کنند، افزود: از این تعداد، حدود 80 هزار طلبه مرد با 10 هزار استاد هستند.

انتهای پیام

captcha