آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «نورالقلم» مراغه
کد خبر: 3842808
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «نورالقلم» مراغه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی «نورالقلم» مراغه، با بیان اینکه ۱۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ، ترجمه و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «نورالقلم» مراغه

حسنیه رنجور، مدیر مؤسسه قرآنی «نورالقلم» مراغه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ، ترجمه و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه قلمداد می‌شوند.

وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.

رنجور ادامه داد: تجوید در لغت به معنای تحسین و نیكو گردانیدن است و در اصطلاح عبارت است از تلاوت قرآن و اعطای حق هر حرف از نظر مخرج و صفت.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالقلم مراغه یادآور شد: الفاظ و آیات قرآن کریم، به‌گونه‌ای است که خواه‌، ناخواه در شنونده تأثیر می‌گذارد و نمونه‌های این تأثیرگذاری‌ها از تاریخ نزول قرآن تا اکنون‌، کم نیستند.

وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: قرائت قرآن‌ را بیاموزید. به‌درستى که درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است. در روز قیامت به قارى قرآن گفته مى‏‌شود، بخوان و او را یک درجه بالا مى‏‌برند. هر آیه‌ای که تلاوت مى‌‏کند یک درجه مقام او بالا مى‌‏رود.

رنجور از علاقه قاریان به تدبر در مفاهیم قرآن گفت و تأکید کرد: ایجاد اشتیاق و توجه به مفاهیم قرآنی برای معلمان و استادان تفسیر قرآن دشوار خواهد بود؛ چراکه آنان باید فقط به مفهوم بپردازند در حالی که قاریان قرآن به دلیل علاقه به قرائت و توجه به کلمات قادرند تدبر بیشتری در کلمات، معانی و مفاهیم قرآنی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha