پیاده روی اربعین؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ شیعه
کد خبر: 3843237
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰

پیاده روی اربعین؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ شیعه

گروه اجتماعی - استاندار آذربایجان شرقی پیاده‌روی اربعین را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ شیعه در دنیا و نمایش اتحاد مسلمانان عنوان کرد.

پیاده روی اربعین، فرصتی برای ترویج فرهنگ شیعهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندارآذربایجان شرقی، عصر روز چهارشنبه، 27 شهریورماه در جلسه ستاد اربعین استان گفت: برگزاری تجمع بزرگ اربعین در شرایط کنونی دنیا، اهمیت خاصی دارد و باید با استفاده از این فرصت، قدرت نرم‌افزاری جهان اسلام و جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دهیم.

وی افزود: انگیزه اصلی در این مسیر، عشق و علاقه مردم به اهل بیت است؛ از طرف دیگر مراسم اربعین فرصتی است تا شیعیان، وحدت و همبستگی خود را به دنیا نشان دهند.

پورمحمدی با بیان اینکه خوشبختانه مراسم اربعین یک حرکت مردمی است و باید مردمی بماند، افزود: دولت، نقش تسهیل‌گری در این زمینه دارد و باید نقش مشارکت‌های مردمی در آن روزبه‌روز پررنگ‌تر شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به تجربه موفق مواکب حسینی در مراسم اربعین، گفت: ظرفیت خودجوش مردمی در ایام اربعین، در مقاطع دیگر مانند حادثه سیل در اوایل امسال، زمینه مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرد.

انتهای پیام

captcha