ناکافی بودن امکانات در آذربایجان‌شرقی منجر به مهاجرت نخبگان می‌شود
کد خبر: 3853696
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷

ناکافی بودن امکانات در آذربایجان‌شرقی منجر به مهاجرت نخبگان می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره بر اینکه ناکافی بودن امکانات منجر به مهاجرت نخبگان شده است، گفت: سهم مالی استان کمتر از ۳.۵ است و با مشکلات دیگری از قبیل حاشیه‌نشینی و شغل‌های دوره‌گردی مواجه هستیم همچنین بیشترین بیکار بین فارغ‌التحصیل را داریم.

ناکافی بودن امکانات در آذربایجان‌شرقی منجر به مهاجرت نخبگان می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، شامگاه پنجشنبه، 9 آبان‌ماه در نشست شورای اداری استان با حضور رئیس قوه قضاییه، گفت: روزگاری نه چندان دور ما محور مواصلاتی بودیم اما این شریان هم‌اکنون بسته است و امکانات و تجهیزات لجستیکی نیز بسیار پایین است.

وی از آذربایجانشرقی به‌عنوان یک استان نیمه توسعه یافته یاد کرد و اظهار کرد: این موضوع با آنچه که آذربایجان‌شرقی را صنعتی می‌خوانند، فرق دارد چون توزیع اعتبارات عمومی در کشور مناسب نیست و بودجه استان ما از متوسط کشوری پایین‌تر است.

پورمحمدی با اشاره بر اینکه ناکافی بودن امکانات منجر به مهاجرت نخبگان شده است، گفت: سهم مالی استان کمتر از 3.5 است و با مشکلات دیگری از قبیل حاشیه‌نشینی و شغل‌های دوره‌گردی مواجه هستیم همچنین بیشترین بیکار در بین فارغ‌التحصیل را داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی به دو وظیفه قوه قضائیه در برقراری عدالت و نظارت جهت اجرای قوانین اشاره کرد و گفت: عدالت علاوه بر اینکه بین مردم باید رعایت شود یک عدالت منطقه‌ای و توزیع نیز است.

وی با بیان اینکه فصل سوم اقتصاد مقاومتی تأکید بر عدالت دارد، گفت: در ۲۰ سال گذشته با وجود اینکه دولت‌های زیادی روی کار آمده ولی تفاوت آنچنانی در کاهش توزیع نامناسب رقم نخورده هست.

وی به امکانات معدنی آذربایجان شرقی اشاره کرد و با بیان اینکه معادن غنی زیادی در این استان وجود دارد که با اهمیت‌تر از نفت است، گفت: روزی ما در استان خام‌فروشی می‌کردیم اما با تمهیداتی این مشکل حل شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حالی که نفلین‌سینیت سراب ۵ میلیون تن ذخایز دارد، متأسقانه در گینه آفریقا یک معدن بوکسیت خریدهاری شده در حالی که اگر آن سرمایه را خودمان در کشور می‌گذاشتیم، می‌توانستیم آلومینای مورد نیاز کشور را در سراب تأمین کنیم.

انتهای پیام
captcha