جای خالی درس قصه‌گویی در مدارس
کد خبر: 3859160
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

جای خالی درس قصه‌گویی در مدارس

گروه فرهنگی ــ مشاور استاندار لرستان با تأکید بر اثرگذاری قصه‌گویی در آموزش و تربیت دانش‌آموزان، گفت: خلأ وجود واحد رسمی قصه‌گویی در مدارس احساس می‌شود.

جای خالی درس قصه‌گویی در مدارسبه گزارش ایکنا از لرستان، حمید رشیدی، مشاور استاندار، یک‌شنبه، سوم آذر در بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد، گفت: در قرن ۲۱ حلقه مفقوده قصه‌گویی در آموزش احساس می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که با وجود پیشرفت تکنولوژی و افزایش سطح رفاه اجتماعی کمبود آرامش در زندگی‌ها احساس می‌شود، بیان کرد: نسبت به گذشته آسایش بیشتری داریم اما آرامش ما کم است.

رشیدی با گریزی به آداب و رسوم قدیم به جایگاه ویژه قصه‌گویی در محافل بزرگان اشاره کرد و افزود: روزگاری در مهمانی‌ها بزرگان قصه می‌گفتند و همه بهره‌مند می‌شدند اما امروز در هر جلسه‌ای می‌بینیم هر شخصی با گوشی همراه خود سرگرم است.

مشاور استاندار لرستان به عدم وجود قصه‌گویی در آموزش اشاره کرد و با تأکید بر این‌که آموزش و پرورش حلقه مفقوده قصه‌گویی که نقش مهمی در تربیت دارد را احیا کند، ادامه داد: در سطح کلان تدبیری اتخاذ شود تا واحد قصه‌گویی را به‌طور رسمی در دوران ابتدایی داشته باشیم.

وی گفت: با بهره‌گیری از هنر قصه‌گویی در دوران کودکی می‌توان بسیاری از مفاهیم تربیتی، آموزشی و اجتماعی را در قالب قصه به دانش‌آموزان آموزش داد.

انتهای پیام
captcha