توانمندسازی فرهنگی جامعه با اشاعه کتاب‌خوانی
کد خبر: 3859420
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

توانمندسازی فرهنگی جامعه با اشاعه کتاب‌خوانی

گروه فرهنگی ــ معاون شهردار تبریز، با اشاره به اینکه در قرآن به مطالعه، تفکر و تعقل توصیه شده است، گفت: اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی میان شهروندان، موجب توانمندسازی جامعه در برابر تهدیدهای فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

توانمندسازی فرهنگی جامعه با اشاعه فرهنگ کتابخوانی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تبریز، امروز، چهارم آذرماه در جمع کتابداران منطقه 2 تبریز با بیان اینکه شهرداری تبریز با تمام قوا در پی حمایت از مقوله کتاب‌خوانی است، گفت: هم‌اکنون 29 کتابخانه عمومی زیر نظر شهرداری تبریز فعالیت می‌کنند که حدود ۷۰ درصد آن‌ها در مناطق کم‌برخودار تبریز احداث شده است.

وی با بیان این‌که امروزه، شهرداری‌ها از یک نهاد صرفاً خدماتی در حال تبدیل به یک نهاد اجتماعی هستند، ادامه داد: در این راستا، 50 قرائت‌خانه در مجموعه شهرداری تبریز، دو شیفت قبل و بعد از ظهر، به عموم شهروندان به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان خدمات کتابخوانی ارائه می‌دهند.

معاون شهرداری تبریز با بیان این‌که حدود 25 هزار عضو ثابت از خدمات فرهنگی کتابخانه‌های زیرمجموعه شهرداری تبریز بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: در سال جاری، 80 هزار شهروند از ظرفیت کتابخانه‌های شهر تبریز استفاده کردند.

حجت‌الاسلام حمیدی، تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرداری تبریز را بالغ بر 106 هزار جلد کتاب اعلام کرد و افزود: بخشی از کتاب‌های موجود، در موضوعات مختلف علمی، ادبی، دینی و تاریخی بوده و بخش دیگری از آن، به‌منظور رفع نیاهای آموزشی و کمک آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان، به کتاب‌های راهنمای آموزشی اختصاص دارد؛ علاوه بر این، بایگانی‌های منسجم نشریات و مطبوعات از دیگر بخش‌های جانبی کتابخانه‌های اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین معجزه پیامبر(ص)، قرآن کریم است و در این کتاب مقدس به مطالعه، تفکر و تعقل توصیه شده است، گفت: اشاعه فرهنگ کتابخوانی میان شهروندان موجب توانمندسازی جامعه در برابر تهدیدهای فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

معاون شهرداری تبریز با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع، افزایش سرانه مطالعه است، اظهار امیدواری کرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سرانه مطالعه در جامعه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha