کمک ۱۰۰۰ میلیاردتومانی خیرین به آموزش و پرورش
کد خبر: 3859856
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

کمک ۱۰۰۰ میلیاردتومانی خیرین به آموزش و پرورش

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور، گفت: ۶۰ هزار خیّر در کشور وجود دارد و این خیّرین سالانه بیش از هزار میلیارد تومان در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار می‌دهند.

به گزارش ایکنا از مازندران سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور، امروز پنجم آذرماه در آئین افتتاح هنرستان خیرساز برای دانشآموزان با نیاز‌های ویژه در نوشهر، گفت: ۳۰ درصد مدارس استثنایی کشور توسط خیرین تاکنون احداث شده است و در برخی استان‌ها همانند خراسان رضوی ۸۰ درصد این مدارس توسط خیّرین احداث می‌شود.
وی افزود: ۶۰ هزار خیّر در کشور وجود دارد و این خیّرین سالانه بیش از هزار میلیارد تومان در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار میدهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور، با بیان اینکه، این سازمان قرار است دایره فعالیت خیرین را افزایش دهد، تصریح کرد: باید علاوه بر خیّر مدرسه‌ساز، خیر مدرسه‌یار، هنریار، ورزش‌یار و خیّر‌تواندار را هم در مدارس گسترش دهیم.

حسینی با بیان اینکه، آموزش‌های فنی و حرف‌های، یکی از نیاز‌های جدی نظام تعلیم و تربیت کشور است، تصریح کرد: بیش از ۲ هزار نفر از دانشآموزان ما در مدارس استنثایی در شاخه‌های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه، هنرستان یک انتخاب خوب برای دانش‌آموزانی است که می‌توانند در عرصه فنی و حرف‌های آموزش ببینند، افزود: شعار ما این است که دانشآموز استنثایی که فارغ التحصیل شدند حتما یک هنر و یک مهارت برای پیوستن به جامعه بلد باشند تا هم از توانش برای خدمت به جامعه استفاده کند و هم احساس بودن، شدن، شکوفایی و باروری در او به‌وجود آید.

لازم به ذکر است؛ هنرستان خیرساز حضرت زینب نوشهر برای دانش‌آموزان استثنایی به مساحت ۵۳۰ متر در دو طبقه و با هزین‌های بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط حسینی تهرانی احداث شد.

انتهای پیام
captcha