راهبرد نهم امریکا ایجاد یأس و نا امیدی در بین مردم است
کد خبر: 3864859
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

راهبرد نهم امریکا ایجاد یأس و نا امیدی در بین مردم است

گروه سیاست و اقتصاد ـ جانشین فرمانده سپاه استان همدان با تاکید بر اینکه دشمن در 8 راهبرد خود برای مقابله با ایران نتوانسته موفقیتی را به دست بیاورد، اضافه کرد: اما با راهبرد نهم خود به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم ما است، چراکه جایگاه ما را در منطقه جایگاهی سنگین و با ارزش می‌دانند.

راهبرد نهم امریکا ایجاد یأس و نا امیدی در بین مردم استبه گزارش ایکنا از همدان، اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان، در یادواره شهدای دانشجو و مدافعان حرم که امروز 26 آذرماه در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی راهی جز اینکه روحیه جهاد و شهادت را گسترش دهیم وجود ندارد.
وی افزود: آنچه که موجب شده تاکنون جمهوری اسلامی سرپا بایستد و توطئه‌های مختلف دشمنان را خنثی کند همین روحیه جهادی بوده است.
اسدی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) اشاره کرد: هر چیزی مقام و مرتبه‌ای دارد که بالاترین و آخرین مقام در عالم مربوط به شهدا است، با ریختن اولین قطره خون شهید تمام گناهانش بخشیده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در زمان کنونی نیز روحیه ایثار و جهادگونه را در خود باید حفظ کنیم، ابراز کرد: شرایط تحریم که در حال حاضر از سوی امریکا علیه ایران اعمال شده اتفاق جدیدی نیست همانطور که در گذشته برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی اقداماتی را انجام داده اما در حال حاضر بی‌رحمانه‌ترین نوع مقابله با مردم ایران را انتخاب کرده است که باید بگوییم در نهایت سرافکندگی برای امریکا باقی خواهد ماند.
مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه استان همدان نیز در این یادواره ضمن انجام مقایسه بین دهه 60 و دهه کنونی، تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس به ویژه در برخی از سال‌های آن به دلیل محرومیت‌هایی که وجود داشت شرایط بسیار سختی را گذراندیم، روزهای تلخ و سختی که برخی آن را خانمان سوز عنوان می‎کنند اما این سختی به دلیل نبودن امکانات نبود بلکه بخاطر از دست دادن عزیزانمان بود.
وی با اشاره به اینکه در سال 1363 در پادگان ابوذر واقع در سرپل ذهاب مستقر بوده‌اند، یادآور شد: قرار بر این بود تا در منطقه سومار عملیاتی انجام شود، عراقی‌ها از ساعت 9 صبح با 32 فروند هواپیما شروع به بمباران پادگان کردند که منجر به شهادت 395 نفر از رزمندگان این پادگان و زخمی شدنبیش از 2 هزار نفر شد.
فرجی با اشاره به اینکه در آن شرایط حتی یک دستگاه آمبولانس هم برای انتقال مجروحان در دست نبود، بیان کرد: برای انتقال مجروحان به مشکل خورده بودیم، همچنین به دلیل نبود امکانات حتی یک فروند هواپیمای بعثی را هم نتوانستیم مورد هدف قرار دهیم، شدت بمباران و تخریب به قدری بود که تعداد زیادی در همان پادگان مفقودالجسد شدند و حتی تکه‌ای از لباس آنان نیز یافت نشد.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به عملیات دیگری که رزمندگان همدانی درگیر آن بودند، گفت: در شب 21 فروردین‌ماه سال 1366 در عرض 3 الی 5 دقیقه جمع 75 نفره از بهترین افراد استان همدان به شهادت رسیدند که بیشتر این شهدا از دانشجویان بودند و یکی از این شهدا شهید امینی از اعضای گزینش دانشگاه بوعلی سینا و شهید داریوش جعفری 15 ساله از اسدآباد بعنوان کوچکترین عضو این جمع به شهادت رسید.
وی با اشاره به نحوه به شهادت رسیدن این جمع 75 نفره، ابراز کرد: دشمن در این عملیات از سم مهلک سیانور استفاده کرده بود، به این صورت که در گلوله‌های کاتیوشا یا 107 این سم قرار داده شده بود و با شلیک این گلوله به فاصله 2 الی 3 دقیقه همه به شهادت می‌رسیدند.
وی با تاکید بر اینکه امکانات بسیار حداقلی بود، گفت: اگر حتی امکانات وجود داشت مانند ماسک ام 17 یا ام 19 گاز سیانور از آن عبور می‌کرد. در عملیات کربلای 5، نیز هزار و 100 شهید از استان همدان تقدیم انقلاب شد که این تعداد نشان از حجم بالای تجهیزات و بمباران‌های دشمن دارد.
فرجی با اشاره به اینکه با وجود چنین سختی‌هایی در دهه 90 و در سالجاری موفق به شکار پهباد جاسوسی امریکا شدیم، خاطرنشان کرد: این پهباد به ارزش 2 و نیم میلیون دلار، به قدر 2 هواپیمای b52 راهبردی امریکا و به اندازه یک فانتوم بود و دارای قدرت عکاسی فوق‌العاده است که قادر به تشخیص و شناسایی قرنیه چشم افراد با تصویر برداری از فاصله بسیار زیاد بود که در نهایت این پهباد جاسوسی توسط جوانان دهه 90 مورد اصابت قرار گرفت.
وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر این پهباد، ابراز کرد: در جهان 6 نمونه از این پهباد ساخته شده اما به دلیل گران بودن و هزینه هنگفت اپراتور آن تنها دو مورد آن فعال بود، این پهباد قادر به پرواز در ارتفاع 50 هزار پایی بود و یک هفته قبل از اینکه در ایران شکار شود در آسمان روسیه و در شهر کریمه منطقه مورد مناقشه روسیه و اوکراین در حال پرواز بوده و پس از 6 ساعت به پایگاه  خود واقع در قطر بازگشته و فرود می‌آید.

فرجی با بیان اینکه این پهباد در روزی که وارد آسمان ایران شد قرار بر این بود که پس از شناسایی 11 نقطه از کشور را مورد هدف قرار دهد، گفت: این هدف به منظور ایجاد دلخوشی برای عربستان صعودی انجام می‌شده و قبل از شکار علی رغم چندین بار اخطاری که به آن داده شد در ارتفاع 55 هزار پا از سوی سامانه سوم خرداد مورد هدف قرار گرفت.
وی با اشاره به اهمیت یافتن لاشه‌های پهباد توضیح داد: امریکا به دنبال این بود که هیچ اثری از این پهباد باقی نمایند اما در نهایت با غولصی 12 جوان در عمق 90 الی 100 متری آب‌های خلیج فارس به هر شکل ممکن و با وجود اینکه دریا مواج بود قسمت اصلی این پهباد که پرچم امریکا و کد آن درج شده بود یافت شد.
فرجی با اشاره به اینکه امریکا در این جستجو مزاحمت‌هایی را ایجاد کرد، گفت: 2 نفر از پاسداران در این عملیات مفقود شدند که فردای آن روز گشتی‌های سپاه مشاهده می‌کنند که این دو نفر پس از 16 ساعت و با شنا کردن متمادی خود را به ساحل می‌رسانند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن در 8 راهبرد خود برای مقابله با ایران نتوانسته موفقیتی را به دست بیاورد، اضافه کرد: اما با راهبرد نهم خود به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم ما است، چراکه جایگاه ما را در منطقه جایگاهی سنگین و با ارزش می‌داند.
فرجی با اشاره به سخن امام(ره) مبنی بر اینکه بسیج شجره طیبه است، یادآور شد: تشکیل بسیج یکی از شاهکارهای امام راحل است، باید بگویم اگر بسیجیان نبودند در اتفاقات اخیر آبان‌ماه با برنامه‌ریزی‌های دقیقی دشمن خسارات زیادی به مردم و کشور وارد می‌شد.
وی با بیان اینکه هزینه‌های زیادی از سوی دشمن در آبان‌ماه انجام شد، گفت: در این قائله دشمن حتی از کومله‌ها و دمکرات که مرده سیاسی بودند نیز استفاده کرد و آنها را پای کار آورد، در شهر صدرا (شیراز) و سیرجان مأموریت دشمن نابودی کامل این دو شهر بود.
وی افزود: لوله گازی که در منطقه شمال کشور قرار بود منفجر شود اگر منفجر می‌شد میزان حداقل کشته‌هایی که به جا می‌گذاشت 10 هزار نفر بود.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از کشتگان اتفاقات اخیر که به دنبال گرانی بنزین اتفاق افتاد همچنان در سردخانه‌ها باقی مانده است، تصریح کرد: کسی برای دریافت این جنازه‌ها به سردخانه مراجعه نکرده است چراکه این افراد داعشی‌هایی بودند که در بصره دارای پرونده بوده‌اند.
وی ادامه داد: نوع حرکت آمریکا آفندی نیست بلکه پدافند است و در مقابل ایران از خود دفاع می‌کنند.

یادآور می‌شود؛ این یادواره به همت بسیج دانشجویی قرارگاه شهید احمدی روشن، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha