شرکت ۱۲۰ طلبه در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه البرز
کد خبر: 3870019
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

شرکت ۱۲۰ طلبه در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرحوزه علمیه استان البرز از برگزاری بخش کتبی مرحله مقدماتی مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه البرز، همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: ۱۲۰ طلبه در این مسابقه شرکت کردند.

شرکت 120 طلبه در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه البرز

حجت‌الاسلام صادق خوئینی، مدیرحوزه علمیه استان البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برگزاری بخش کتبی مرحله مقدماتی مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه البرز، همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: بخش کتبی مسابقات قرآن با حضور 120طلبه از حوزه‌های علمیه برادران سراسر استان برگزار شد.

وی با اشاره به رشته‌های قرآنی این آزمون، بیان کرد: این مسابقات در رشته معارف (حدیث و حکمت‌های نهج‌البلاغه)، حفظ جزء ۳۰ و سور منتخب، حفظ و معارف موضوعی و تفسیر برگزار شد، مرحله نهایی این رشته‌ها از دو بخش کتبی و شفاهی تشکیل شده است و به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه مرحله نیمه نهایی رشته قرائت تحقیق و ترتیل به صورت غیرحضوری و با ارسال فایل صوتی برگزار می‌شود، ادامه داد: برای این مرحله، سه قطعه ارائه شده است که منتخبین باید یکی از قطعات را به انتخاب خود قرائت و ضبط کنند و فایل صوتی آن را از تاریخ ۲۱ دی‌ماه تا ۴ بهمن ماه و با کیفیت مناسب به قم بفرستند، ضمن اینکه مرحله نهایی رشته قرائت تحقیق و ترتیل در دو بخش شفاهی قرائت و کتبی تفسیر، نیمه دوم بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

وی در تشریح مسابقات رشته دعاخوانی، بیان کرد: رشته دعاخوانی در دو مرحله نیمه نهایی (ارسال فایل) و نهایی(حضوری) برگزار می‌شود که منبع این رشته در هر دو مرحله، متن دعای عرفه است، ضمن اینکه مرحله نیمه‌نهایی این رشته با ارسال فایل صوتی تا ۴ بهمن‌ماه سال جاری و مرحله نهایی در نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha