بودجه آذربایجان‌شرقی متناسب با نیازهای جمعیتی استان نیست
کد خبر: 3904714
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

بودجه آذربایجان‌شرقی متناسب با نیازهای جمعیتی استان نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۵ درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می‌کنند، گفت: سهم بودجه استان متناسب با نیازهای جمعیتی نیست.

بودجه آذربایجان‌شرقی متناسب با نیازهای جمعیتی استان نیستبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار، روز گذشته، 24 خردادماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، بر ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: کمبود منابع مالی دولت به دلیل قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت از جمله موضوعاتی است که ضرورت این امر را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی شیوع بیماری کرونا و ضرورت مقابله بی‌امان برای ریشه‌کن کردن آن را از دیگر دلایل مشکلات مالی دولت برشمرد و گفت: این موضوع در حال حاضر اصلی‌ترین اولویت دولت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های استان در سال جاری نسبت به سال گذشته و در مقایسه با استان‌های دیگر خبر داد و افزود: شرایط ایجاد شده در کشور به دلیل بیماری کرونا، مانع طرح بودجه و رایزنی‌های نمایندگان استان برای افزایش سهم استان از بودجه کشور شد.

پورمحمدی با انتقاد از عدم تناسب بودجه استان با جمعیت و سایر شاخص‌های توسعه‌ای، گفت: پنج درصد جمعیت کشور در آذربایجان‌شرقی ساکن هستند؛ ولی بودجه استان کمتر از پنج درصد بودجه کشور است که امیدواریم این نسبت در بودجه سال آینده و با تلاش نمایندگان استان متعادل‌تر شود.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت اجتماعی و میزان سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در استان، بیان کرد: باید به فکر تعریف منابع درآمدی جدید در استان باشیم وگرنه با اعتبارات فعلی، وضعیت چندان مطلوبی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha