توصیه امام صادق(ع) به حاکمان اسلامی
کد خبر: 3904817
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی مطرح کرد:

توصیه امام صادق(ع) به حاکمان اسلامی

استاد حوزه علمیه قم گفت: داشتن زندگی ساده، دوری از مظاهر دنیوی و بررسی و حل مشکلات مردم از وظایف مسئولان است و اگر حکومت‌داری بر مبنای دستورات امام صادق(ع) نباشد آتش در انتظار حاکمان و مسئولان حکومت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، شب گذشته، 24 خردادماه بعد از نماز مغرب و عشا طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم مطهر حضرت معصومه(س) پخش شد، گفت: تعظیم شعائر دینی و تکریم امام صادق(ع) توسط شیعیان امری لازم است و باید همگی در حد توان به این امور اهتمام داشته باشند.

وی افزود: سیره تربیتی امام صادق(ع) بسیار الگوی مناسبی در جامعه است چراکه روش حضرت جذب حداکثری و دفع حداقلی بود و قدرت جاذبه امام صادق(ع) توانست شاگردانی را تربیت کند که به درجات عالی معنوی برسند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: بهترین و برجسته‌ترین شاگرد و صحابی امام صادق(ع)، هشام بن حکم است که طرفدار مکتب انحرافی و باطل فکری بود اما طی چندین مناظره با امام صادق(ع) طرفدار مکتب جعفری و به برجسته‌ترین شاگرد تبدیل شد و امام نیز در وصف وی فرمودند هشام با فکر و زبان و قلبش یاور ما اهل ‌بیت(ع) است.

حسینی قمی تأکید کرد: جاذبه و حوصله امام صادق(ع) توانست امثال هشام‌ها را جذب و تربیت کند و حوصله اهل ‌بیت(ع) در جذب مخالفان عقیدتی و فکری و سیاسی می‌تواند الگوی مناسبی در جامعه امروزی باشد.

وی در ادامه گفت: ائمه معصومین(ع) هیچ‌گاه مخالفان و خطاکاران را طرد نمی‌کردند و مانع از ریختن آبروی دیگران می‌شدند و هدایت‌گری را با تمام توان انجام می‌دادند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: امام صادق(ع) همواره به شاگردان خود آموزش می‌دادند نسبت به خطاکاران جذب حداکثری داشته باشند و هدایت‌گری را به‌درستی انجام بدهند.

وی اظهار کرد: سختی دوران امامت امام صادق(ع) و توصیه‌های آن حضرت نسبت به حاکمان اسلامی و وظایفی که یک حاکم اسلامی بر عهده دارد نمونه دیگر سیره امام صادق(ع) است که باید مسئولان الگو بگیرند همان‌طور که ایشان می‌فرمایند باید حاکم اسلامی صبح تا شب و شب تا صبح به فکر امورات مردم باشد در غیر این صورت آتش در انتظار آنان است.

حسینی قمی گفت: داشتن زندگی ساده، دوری از مظاهر دنیوی و بررسی و حل مشکلات مردم از وظایف مسئولان است و اگر حکومت‌داری بر مبنای دستورات امام صادق(ع) نباشد آتش در انتظار حاکمان و مسئولان حکومت خواهد بود.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha