عزت و آزادی در سایه حکومت مردم‌سالاری دینی محقق می‌شود
کد خبر: 3953178
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

عزت و آزادی در سایه حکومت مردم‌سالاری دینی محقق می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد در سایه حکومت مردم‌سالاری دینی می‌توان به عزت و سربلندی دست یافت.

عزت و آزادی در سایه حکومت مردم سالاری دینی محقق می‌شود

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، 21 بهمن‌ماه در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: انقلاب اسلامی رویداد مهمی بود که استقلال و آزادی را برای این مرز و بوم به ارمغان آورد و به جهانیان نشان داد در سایه حکومت مردم‌سالاری دینی می‌توان به عزت و سربلندی دست یافت.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها رویدادی داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود بلکه این رخداد تحولی اساسی در اندیشه، دیدگاه و جهان‌بینی مسلمانان ایجاد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن سال 57 را باید روز پیروزی انقلاب اسلامی و طلیعه نورانی خورشید اسلام دانست، یادآور شد: این انقلاب بر پایه توحید و خدامحوری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تحول جهانی سده ۲۰ به وقوع پیوست.

قاسمی بیان کرد: نگاهی به تاریخ مبارزه‌های ملت ایران علیه رژیم پهلوی نشان می‌دهد که در جریان این مبارزات همه اقشار از جمله نظامیان، کسبه، کشاورزان، کارگران، کارمندان، طلاب، معلمان و... به صحنه آمدند و خواستار سرنگونی رژیم و برقراری نظامی مردم سالار شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: هدف اصلی مردم برچیده شدن ظلم، استبداد و استکبار بود که در نهایت مردم به رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) به هدف خویش دست یافتند و با وجود همه ناباوری‌ها و تمامی تلاش‌هایی که برای حفظ رژیم پهلوی به عمل آمد، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ثمره مبارزه‌های ملت ایران است، یادآور شد: عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی کلی است زیرا این مقوله جریانی یک روزه نبود و ملتی با هویت و فرهنگ اسلامی که سال‌ها تحت سلطه و تهاجم استعمار قرار گرفته بود، احساس خطر کرد و برای نجات فرهنگ، دین و هویت خود وارد صحنه مبارزه شد و سرانجام توانست حکومت پهلوی را سرنگون کنند.

این مسئول بیان کرد: نهضت امام خمینی(ره) نهضتی مبتنی بر تکلیف و وظیفه است که به رهبری معمار انقلاب در ایران آغاز شد و در ۲۲ بهمن سال 57 به پیروزی رسید، نهضتی مبتنی بر تکلیف و انجام‌ وظیفه بود که در هر مقطع مردم مسئولیت و تکلیفی خاص برعهده داشتند و این امر به نوعی به موتور حرکت انقلاب اسلامی تبدیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در پایان با بیان اینکه ۲۲ بهمن‌ماه، یادآور ثمره مجاهدت و مبارزات طولانی یک ملت مسلمان و انقلابی است که برای استقرار احکام کامل‌ترین دین خدا از جان و مال خود گذشتند، افزود: فردا همزمان با فرارسیدن سالروز این یوم‌الله مبارک صدها فرهنگی و دانش‌آموز استان در فضای مجازی، شادی تاریخی ملت ایران را فریاد خواهند زد.

انتهای پیام
captcha