تحولات بحرین/ از درخواست آیت‌الله قاسم برای آزادی زندانیان تا اعتراض به انتصاب سفیر در اسرائیل
کد خبر: 3961987
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

تحولات بحرین/ از درخواست آیت‌الله قاسم برای آزادی زندانیان تا اعتراض به انتصاب سفیر در اسرائیل

درخواست آیت‌الله عیسی قاسم از دولت بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی در سایه شیوع کرونا و اعتراض شبانه بحرینی‌ها و به آتش کشیدن تصویر «خالد الجلاهمه»، نخستین سفیر این کشور در سرزمین های اشغالی و پرچم رژیم صهیونیستی از آخرین تحولات بحرین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «مرآة البحرین»، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحریتن ضمن درخواست آزادی زندانیان بحرینی در سایه شیوع ویروس کرونا، خطاب به دولت این کشور گفت: «یا آزادی زندانیان یا مرگ آن‌ها در زندان‌ها، چه گزینه‌ای برای آن‌ها انتخاب می‌کنید؟».

وی با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «یکی از زشت‌ترین کارهایی که دولت مرتکب می‌شود، این است که زندانیان را به عنوان برگه‌ای برای چانه‌زنی سیاسی نگه می‌دارد، این در حالی است اینکه کرونا با شدت به زندان‌ها حمله کرده است».

آیت‌الله عیسی قاسم گفت: «یا آزادی زندانیان و یا مرگ آن‌ها در زندان‌ها؛ چه انتخابی برای آنها می‌کنید؟ تدبیر این است که حساب کار خود را بکنید».
 
همچنین، صدها بحرینی روز سه‌شنبه و برای دومین روز متوالی در مناطق مختلف این کشور تجمع کردند و با در دست داشتن تصاویری از بازداشت‌شدگان، آزادی فوری زندانیان به دلیل شیوع کرونا را خواستار شدند.
 
براساس آخرین آمارها، شمار زندانیان مبتلا به کرونا در زندان‌های بحرین تا روز سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه به ۶۵ نفر افزایش یافته است.
 
خشم بحرینی‌ها از انتصاب سفیر در سرزمین‌های اشغالی

براساس گزارش پایگاه خبری «مرآة البحرین»، تظاهرکنندگان بحرینی، شامگاه چهارشنبه،11 فروردین‌ماه، پرچم رژیم صهیونیستی و تصاویر «خالد الجلاهمه»، نخستین سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشیدند.
 
تظاهرکنندگان بحرینی در اعتراض به برقراری روابط این کشور با رژیم صهیونیستی تصاویر «خالد الجلاهمه»، سفیر بحرین در سرزمین های اشغالی را به آتش زدند و خشم خود را نسبت به توسعه روابط با رژیم اشغالگر ابراز کردند.
آخرین تحولات بحرین/ از درخواست آیت‌الله قاسم برای آزادی زندانیان تا اعتراض به انتصاب سفیر در اسرائیل
حمد بن عیسی آل‌خلیفه پادشاه بحرین روز سه‌شنبه طی دو فرمان جداگانه، دستور تشکیل هیئت دیپلماتیک دولت این کشور در رژیم صهیونیستی و انتصاب «خالد الجلاهمه»، به عنوان نخستین سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی را صادر کرد.
انتهای پیام
captcha