سومین جایزه نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3988032
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

سومین جایزه نمایشنامه‌نویسی کمدی خندستان برگزار می‌شود

حوزه هنری استان اصفهان و دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان سومین جایزه سراسری نمایشنامه‌نویسی کمدی «خندستان» را برگزار می‌کنند.

سومین جایزه سراسری نمایشنامه‌نویسی خندستان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و حوزه هنری با هدف بهره‌گیری از آثار مکتوب نمایشی و پژوهشـــی در حوزه کمدی و انواع آن و ضرورت تولید هر چه بیشتر در این گونه تئاتری و با اعتقاد به این موضوع که ارتقای کیفی صرفاً در چرخه تولید و ارائه به مخاطب امکان‌پذیر است، سومین جایزه سراسری نمایشنامه‌نویسی کمدی «خندستان» را در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌کنند.

بخش اصلی این جایزه، ویژه نمایشنامه‌نویسی در دو قسمت تألیفی و اقتباسی بوده و بخش جنبی در زمینه پژوهش است که در دو قسمت (مقاله، جستار، تجربه‌نگاری) و مطالعه چهره شاخص (پرتره‌نگاری) برگزار می‌شود.

در شرایط این فراخوان آمده است که همه شرکت‌کنندگان مجاز به ارسال حداکثر 2 اثر در هر بخش هستند و در بخش اصلی، نمایشنامه‌های تازه تولید‌شده و همچنین آثاری که زمینه و موضوع آنها، جغرافیای اصفهان را در بر بگیرد، از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

همچنین در بخش جنبی، در قسمت مقاله، جستار و تجربه‌نگاری، توجه ویژه به تاریخ و میراث نمایشی شهر اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است و در بخش چهره شاخص (پرتره‌نگاری) که در این دوره اختصاص به زنده‌یاد، مهدی ممیزان، نمایشنامه‌نویس برجســـته حوزه تئاتر کمـــدی اصفهان دارد، به طور ویژه، زندگی و آثار و اندیشـــه‌های وی مورد توجه قرار خواهد گرفت . در این مورد، آثار ارسالی به دبیرخانه می‌تواند در قالب‌های مختلف (فیلم، عکس، متن مکتوب و ...) تهیه و تنظیم شده باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار به این فراخوان، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ است و اختتامیه و اعلام نتایج نیز در اول آذر 1400 همزمان با روز اصفهان برگزار و انجام خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آیین‌نامه فراخوان می‌توانند به آدرس www.khandestan-isf.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 35660881-031 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام
captcha