آموزش در هر شرایطی تعطیل نخواهد شد
کد خبر: 3990805
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

آموزش در هر شرایطی تعطیل نخواهد شد

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان از واکسیناسیون ۸۵ درصد از فرهنگیان استان در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در هر شرایطی آموزش تعطیل نخواهد شد و با تزریق مرحله دوم واکسن، فرهنگیان برای بازگشایی مدارس آماده خواهند شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کردستان امروز، 24 مردادماه در چهارمین نشست شورای آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان به تشریح موفقیت‌های اخیر دانش‌آموزان استان در المپیادهای علمی و مسابقات فرهنگی ـ هنری پرداخت و اظهار کرد: از مجموع ۵۳۲ دانش‌آموز راه یافته در کل کشور به مرحله دوم المپیاد نانو، ۱۱۴ نفر دانش‌آموز کردستانی هستند.

وی با اشاره به اینکه کردستان در پنج سال اخیر در المپیاد نانو رتبه اول کشوری را کسب کرده است، افزود: از مجموع دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله دوم المپیاد نانو در سال جاری ۲۲ درصد مربوط به کردستان و ۷۸ درصد مربوط به سایر استان‌ها است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش کردستان راه‌یابی تعداد پنج نفر از دانش‌آموزان استان به مرحله کشوری المپیادهای علمی و کسب ۴۶ رتبه اول تا سوم کشوری توسط دانش‌آموزان استان در مسابقات فرهنگی ـ هنری را از دیگر موفقیت‌های استان بر شمرد.

هدف از برگزاری این نشست را بررسی اقدامات و برنامه‌های پروژه مهر، تمهید مقدمات و آمادگی برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید دانست و بیان کرد: هفت کارگروه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز مدارس، توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، تولید محتوای آموزشی و بهداشت و سلامت ذیل پروژه مهر استان فعالیت و اقدامات مربوط به بازگشایی مدارس را پیگیری می‌کنند.

وی ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی، با نشاط‌سازی مدارس، ثبت‌نام دانش‌آموزان و ثبت سفارش کتاب‌های درسی را از برنامه‌های اولویت‌دار پروژه مهر بر شمرد.

قربانی با تأکید بر ضرورت تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی، از برگزاری نشست هماهنگی با حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خبر داد و گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل و تحویل پروژه‌های مورد نیاز برای اول مهر اختصاص یافته است.

وی خواستار پیگیری برای احداث ۳۶۰ کلاس درس بر اساس تفاهم‌نامه استانداری با سازمان نوسازی مدارس کشور شد و گفت: فضاهای آموزشی مورد نیاز مناطق نایسر و آساوله سنندج نیز باید تامین و با همکاری شهرداری، نوسازی و آموزش و پرورش ناحیه یک مشکل این مناطق حل شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از واکسیناسیون ۸۵ درصد از فرهنگیان استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در آستانه سال تحصیلی جدید و در مرحله اول تزریق واکسن کرونا خبر داد و گفت: در هر شرایطی آموزش تعطیل نخواهد شد و با تزریق مرحله دوم واکسن، فرهنگیان برای بازگشایی مدارس آماده خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از دانش‌آموزان اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های های درسی سال تحصیلی جدید کرده‌اند، یادآور شد: دانش‌آموزانی که تاکنون اقدام به ثبت سفارش کتاب‌های درسی نکرده اند، به خصوص دانش‌آموزان پایه‌های ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) باید در مهلت مقرر و تا ۱۰ شهریورماه نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha