آموزش رایگان سایت TSETMC
کد خبر: 4015636
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

آموزش رایگان سایت TSETMC

سایت مدیریت فناوری بورس تهران یا به اختصار TSETMC ، یکی از کاربردی‌ترین و بهترین سایت‌های فعال در زمینه بورس است که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برای ارائه خدمات به معامله‌گران بازار سرمایه فعالیت می‌کند. در این مقاله فعالیت در این سایت tsetmc را آموزش می‌بینید.

سایت مدیریت فناوری بورس تهران که به سایت TSETMC معروف است، یکی از کاربردی‌ترین و بهترین سایت‌های فعال در زمینه بورس است. این سایت زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برای ارائه خدمات به معامله‌گران بازار سرمایه فعالیت می‌کند. جزئیات معاملات تمام معامله‌گران بازار در این سایت نمایش داده می‌شود. به این ترتیب می‌توانید در سایت TSETMC فرآیند معاملات را از ابتدا تا انتهای زمان معاملات مشاهده و بررسی کنید. اطلاعات معاملات دیگر معامله‌گران برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید و فروش سهام به فرد کمک بسیاری می‌کند. با ما همراه باشید آموزش سایت tsetmc را مشاهده کنید.


آموزش سایت tsetmc

برای آموزش سایت tsetmc لازم است ابتدا بخش‌های مختلف سایت آشنا شوید. این سایت از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش اطلاعات مختلفی را در اختیار سرمایه‌گذاران بازار سرمایه ایران قرار می‌دهد. برای ورود به سایت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس اینترنتی tsetmc.ir وارد شوید. ابتدا نمای کلی از اطلاعات سایت را در صفحه اصلی مشاهده می‌کنید. در این صفحه اطلاعات بازار بورس و فرابورس شامل اطلاعات مربوط به شاخص‌های بورس و فرابورس، نماد‌های پربازدید بازار، نماد‌های موثر بر شاخص‌ها و... را مشاهده می‌کنید.
علاوه بر این در این سایت اطلاعات و جزئیات مربوط به معاملات بورس اوراق بهادار، معاملات فرابورس، بورس انرژی، اطلاعیه‌های منتشر شده در سامانه کدال، پیام‌های ناظر سهم، اطلاعات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و... به شکل لحظه‌ای منتشر می‌شود.

فیلتر نویسی در سایت TSETMC

یکی از بخش‌های مهم آموزش سایت tsetmc آموزش فیلترنویسی بورس است. فیلتر از جمله ابزار‌های کاربردی جهت شناسایی سهامی با ویژگی خاص است که معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند. در فیلترنویسی بورس شما تعیین می‌کنید که سهامی با ویژگی مد نظرتان به شما نمایش داده شود. به این ترتیب نیاز به جست‌وجو در صد‌ها نماد بازار ندارید. اگر بتوانید فیلتری کاربردی بنویسید یا از فیلتر‌ها به خوبی استفاده کنید، مطمئنا سود مناسبی از معاملات در انتظارتان خواهد بود. شروع استفاده از فیلتر‌ها نیاز به یادگیری فیلترنویسی و نکاتی مهم در این زمینه دارد. علاوه بر این فیلترنویس باید درک درستی از وضعیت بازار بورس داشته باشد. تجربه و تخصص در استفاده موفق از فیلتر‌ها بسیار تعیین‌کننده است.

فیلتر‌ها عبارت‌ها و فرمول‌های ریاضی هستند که در سایت مدیریت فناوری بورس تهران یا همان سایت TSETMC وارد می‌شوند و نتایج مورد نظر را نمایش می‌دهند. با فیلتر‌ها سهم‌های دارای ویژگی مورد نظر برای خرید یا فروش را به راحتی پیدا می‌کنید. بررسی از میان چند سهم به مراتب راحت‌تر از بررسی صد‌ها سهم و تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها است.

فیلتر‌های بورس بسیار متنوع هستند و هر معامله‌گر با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده می‌کند. شما می‌توانید عبارت ریاضی فیلتر را در قسمت مربوط به فیلترنویسی در سایت TSETMC وارد کرده و نتایج غربال شده را مشاهده کنید.

چنانچه قصد دارید تا فیلتر‌های نوشته شده در سایت را برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید، لازم است تا در سایت TSETMC ثبت نام کنید. در غیر این صورت برای فیلترنویسی و استفاده از فیلتر‌ها نیاز به ثبت نام در این سایت ندارید.

با فیلترنویسی نماد‌ها به سرعت دسته‌بندی می‌شوند و نماد‌های دارای ویژگی موردنظر شما بدون نیاز به نرم‌افزار‌های تحلیلی و برنامه نویسی به سادگی پدیدار می‌شوند.

 

تابلوخوانی در سایت TSETMC

تابلوخوانی در سایت TSETMC یکی از پرطرفدارترین روش‌های تحلیلی است؛ بنابراین در دست داشتن اطلاعات کامل از این سایت برای هر سرمایه‌گذار لازم و ضروری است. این سایت یکی از سایت‌های پرکاربرد بررسی و انتخاب سهم‌های بازار بورس و فرابورس برای خرید یا فروش است. در این سایت اطلاعات جامعی از جزئیات معاملات روزانه سهام در اختیار معامله‌گران بازار سرمایه قرار می‌گیرد. معامله‌گران بر اساس اطلاعات و متغیر‌های موجود در این سایت بررسی‌های خود را انجام داده و تصمیم نهایی خود را درباره خرید یا فروش سهم می‌گیرند.

شناسایی رفتار معامله‌گران یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها در آموزش سایت tsetmc است. توانایی شناسایی رفتار معامله‌گران در خرید و فروش سهام تحت عنوان تابلوخوانی و بازارخوانی در بورس شناخته می‌شود. این مهارت یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای خرید و فروش سهام به حساب می‌آید که استفاده درست از آن منجر به انجام معاملات موفق خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش خرید و فروش سهام را مطالعه نمایید.

سرمایه‌گذاران بازار سرمایه با استفاده از اطلاعات موجود در سایت مدیریت فناوری بورس تهران قادر به تشخیص جهت حرکت سهم و روند بازار خواهند بود؛ بنابراین یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های یک سرمایه‌گذار بعد از ورود به بازار سرمایه یادگیری حرفه تابلوخوانی و بازارخوانی است. تسلط کافی در به کارگیری این مهارت به معامله‌گر کمک می‌کند تا بتواند تغییرات تابلو معاملاتی بورس را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات به دست آمده بهترین موقعیت معاملاتی را انتخاب کند.

 

سخن آخر

در این مقاله به آموزش سایت tsetmc پرداختیم. شناخت سایت‌های کاربردی که در حوزه بازار سرمایه ایران وجود دارد، یکی از نیاز‌های اساسی هر سرمایه‌گذار برای ورود به بازار است. یکی از سایت‌های پرکاربرد بررسی و انتخاب سهام مناسب برای خرید و فروش، سایت مدیریت فناوری بورس تهران یا سایت TSETMC است. سرمایه‌گذاران برای بررسی بازار و مشاهده رفتار معاملاتی دیگر معامله‌گران به این سایت مراجعه می‌کنند. همچنین می‌توان اطلاعات مربوط به آخرین قیمت سهام مختلف بورس یا فرابورس را در این سایت مشاهده و در ساعت کار بازار به صورت لحظه‌ای نحوه معاملات و عرضه و تقاضا سهام را رصد کرد. این سایت اطلاعات کاملی از معاملات روزانه سهام در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد. سرمایه‌گذار موفق باید بر اساس متغیر‌های موجود و بررسی این اطلاعات برای انجام معاملات خود تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام
captcha