راه‌اندازی دارالتحفیظ در زندان مرکزی زنجان
کد خبر: 4028090
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

راه‌اندازی دارالتحفیظ در زندان مرکزی زنجان

مدیر‌کل زندان‌های استان زنجان از راه‌اندازی دارالتحفیظ در زندان مرکزی برای حفظ قرآن توسط زندانیان با کمک‌های خیرین خبر داد.

دارالتحفیظ

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بنیادی، مدیر‌کل زندان‌های استان زنجان ظهر امروز، 22 دی در مراسم افتتاح خانه هلال کانون اصلاح و تربیت زندان‌های زنجان با بیان اینکه آماده انعقاد تفاهم‌نامه با هلال‌احمر هستیم، گفت: فعالیت هلال‌احمری‌ها یکی از مشاغل سخت، کار دلی و قلبی است که در حوادث و بلایا همواره همراه آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث هستند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان یک زندان مرکزی برای جرائم عمومی، بند نسوان، کارگاه حرفه‌آموزی و مرکز کانون اصلاح و تربیت برای زندانیان زیر 18 سال داریم، ادامه داد: در شهرستان ابهر یک زندان و خدابنده نیز یک بازداشتگاه داریم و بیشترین فعالیت امور زندان‌ها اقدامات تأمینی و تربیتی است که باید امنیت را ایجاد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ابتدای این چرخه از ورود به زندان آغاز و انتهای آن پس از آزادی از زندان است که همچنان در ارتباط هستیم و تسهیلات اشتغال پرداخت می شود تا بازگشت زندانیان به این مراکز کاهش یابد، تصریح کرد: اگر زندانیان آزاد شده مدیریت نشوند دوباره امکان بازگشت مجدد آنها به زندان وجود دارد.

حجت‌الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: یکی از نگاه‌ها در سند تحول حرفه‌آموزی و اشتغال است که در چرخه اصلاح و تربیت موضوع مهمی به شمار می‌رود و در استان فعالیت‌های قابل توجهی در این خصوص انجام شده که به صورت نشسته، کارگاهی و اعزام به کار بوده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 80 درصد زندانیان محکوم واجد‌شرایط در اشتغال استان فعالیت دارند، اضافه کرد: برنامه‌های بسیاری در حوزه اصلاح و تربیت، فعالیت‌های قرآنی، مباحث آموزشی مهمی در زندان‌ها اجرا می‌شود که در این مسیر حرفه‌آموزی و اشتغال موضوعی بسیار مهم به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام بنیادی در پایان خاطرنشان کرد: امسال دارالتحفیظ در زندان مرکزی برای حفظ قرآن توسط زندانیان با کمک‌های خیرین راه‌اندازی شد که باقیات و صالحات برای آنان است.

انتهای پیام
captcha