مسئولان مصداق عینی شایسته‌سالاری و ارائه خدمت صادقانه باشند
کد خبر: 4028501
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
امام‌جمعه سنندج:

مسئولان مصداق عینی شایسته‌سالاری و ارائه خدمت صادقانه باشند

امام‌جمعه سنندج گفت: مسئولان بعد از پذیرفتن پست خود باید به دنبال آن باشند که چگونه می‌‍‌توانند بهترین خدمت را به مردم داشته باشند تا مصداق عینی شایسته‌سالاری و ارائه خدمت صادقانه به مردم باشند.

ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندجبه گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج، 24 دی‌ماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه مسجد جامع سنندج با ابراز تأسف از حادثه تلخ تصادف و آتش گرفتن 29 خانه روستای حسین‌آباد و فوت تعدادی از مردم این روستا، اظهار کرد: بر اثر این حادثه ناگوار ما چند نفر از هم‌استانی‌های خود را از دست دادیم که به مردم استان تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه پل ارتباطی بین مردم و خطیب جمعه و مسئولان است، افزود: نماز جمعه دانشگاه ذکر و یاد پروردگار است و بر این اساس تمام اعمال نمازگزاران در بیت‌المعمور به ثبت خواهد رسید.

امام‌جمعه سنندج بیان کرد: هرچه برای حفاظت و حراست از محیط زیست تلاش کنیم جامعه به سمت رشد و ترقی خواهد رفت چراکه در سایه این حفاظت، محیطی سالم و سلامت را برای آیندگان فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه فساد و بی‌امری الهی به حدی زندگی انسان را نابود خواهد کرد که هیچ انسانی در آن محیط احساس امنیت و آرامش نخواهد کرد، ادامه داد: فساد، بی‌بندوباری، عدم امانتداری، کارهای ناروا محیط اطراف ما را از بین برده و زندگی کردن را برای همه ما سخت خواهد کرد.

ماموستا رستمی ادامه داد: مسئولان بعد از پذیرفتن پست خود باید به دنبال آن باشند که چگونه می‌توانند بهترین خدمت را به مردم داشته باشند تا مصداق عینی شایسته‌سالاری و ارائه خدمت صادقانه به مردم باشند.

وی رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و مسکن بی‌سرپناهان را دو موضوع اصلی برای ارائه خدمت مسئولان دانست و گفت: امروز بیشتر مردم ما به دلیل نابسامانی بازار مسکن به سختی می‌توانند یک سرپناه را برای خانواده خود مهیا کنند.

امام‌جمعه سنندج با ابراز نگرانی از گرانی قیمت کالاها و اجناس در سطح بازار، افزود: اگر یک کارگر تمام طول روز را با سختی و مشقت به کار بپردازد باز هم از عهده خرید دو کیلو میوه عاجز است. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود رسیدگی به وضعیت جوانان که موتور محرکه جامعه هستند، را همواره مورد تأکید قرار داده‌اند.

ماموستا رستمی افزود: نه تنها مسئولان بلکه مردم خود نیز باید به داد، برادران مسلمان خود برسند و از هر قشر و گروهی باید با صداقت و درستی با برداران مسلمان خود برخورد کرده و تا جایی که امکان داشته باشد به یاری یکدیگر بشتابیم.

امام‌جمعه سنندج با تأکید بر اینکه در دین اسلام ازدواج یک عهد و پیمان بین دو انسان است و نباید به این راحتی گسسته شود، اظهار کرد: زشت‌ترین حلال نزد خداوند متعال طلاق است اما امروز صدها جوان متأهل به راحتی کارشان به دادگاه می‌کشد و طلاق دامنگیر زندگی‌ آن‌ها می‌شود، چرا باید اجازه داد کودکان زیادی از حق داشتن پدر و مادر محروم شوند و شاهد فرزندان طلاق باشیم.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه زن احترام  و توجه می‌خواهد و نیازمندی‌هایی دارد که باید مرد به آن توجه کند، یادآور شد: زنان بدون توجه به توانایی‌های مالی درخواست خرید زیورآلات نکنند. خداوند زن و مرد را همچون لباس و پوشش یکدیگر قرار داده است به این معنی که همدیگر را از بی‌حرمتی و عیب محافظت کنند.

انتهای پیام
captcha