مادران و همسران شهدا اسوه‌های مقاومت، صبر و ادب هستند
کد خبر: 4029149
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
استاندار گیلان:

مادران و همسران شهدا اسوه‌های مقاومت، صبر و ادب هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه راه شهیدان همواره نورانی و روشن است، اظهار کرد: مادران و همسران شهدا اسوه‌های مقاومت، صبر و ادب هستند که ضرورت دارد از آن‌ها برای خدمت صادقانه به مردم، درس و روحیه بگیریم.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت و تکریم از مادران و‌ همسران شهدا، که روز گذشته 26 دی‌ماه در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ساختمان مرکزی بانک ملی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه شهیدان پرافتخار در راه اسلام، ارزش‌ها و ولایت، جان خود را فدا کردند و مدیون آنان و خانواده‌های معززشان هستیم، اظهار کرد: مادران و همسران شهدا اسوه‌های مقاومت، صبر و ادب بوده و راه شهیدان همواره نورانی و روشن است.

عباسی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و نامگذاری این روز با عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، تصریح کرد: از مادران و همسران شهدا برای خدمت صادقانه به مردم درس و روحیه می‌گیریم. یکی از تأکیدات شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافع حرم در وصیت‌نامه‌های‌ خود، پیروی از ولایت و تنها نگذاشتن امام و ولی است که نشان از بصیرت آنان دارد چراکه شهدا گوش به فرمان نایبِ امام زمان(عج) بودند.

وی به ضرورت بازگو کردن خاطرات ارزشمند مادران و همسران شهدا برای نسل جوان اشاره کرد و اذعان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه جهاد، عاشق ولایت و مردم و دارای روحیه‌ای سرشار از فروتنی، ایمان، شجاعت و مروت بود که در راه دفاع از حریم اسلام و ولایت گام برمی‌داشت. در هر موقعیت و جایگاهی که قرار داریم باید واقف بود که مدیون شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستیم و سرکشی، بازدید از خانواده‌های شهدا و دلجویی از آنان را وظیفه خود می‌دانم.

استاندار گیلان با اشاره به برخی مشکلات‌ استان گفت: عده‌ای، سنگرهای فرهنگی و اولویت‌های این حوزه را رها کرده‌اند. از همه توانمندی‌ها در استان، ظرفیت جوانان و بیانیه گام دوم انقلاب برای رفع مشکلات بهره خواهیم گرفت و برنامه‌محور عمل می‌کنیم و سهم گیلان در توسعه پایدار را هم مد نظر قرار می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha