دریای عمان ناآرام و متلاطم می‌شود
کد خبر: 4029831
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

دریای عمان ناآرام و متلاطم می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی دریایی این اداره کل گفت: وزش باد شدید از عصر پنج‌شنبه، 30 دی‌ماه دریای عمان، مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

دریای عمان به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی دریایی این اداره کل گفت: وزش باد شدید از عصر پنج‌شنبه، 30 دی‌ماه دریای عمان، مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

حیدری اظهار کرد: وزش این باد شدید که موجب طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و فراساحلی می‌شود، تا بعدازظهر روز شنبه 2 بهمن ادامه خواهد داشت و شاهد اختلال در فعالیت‌های دریایی خواهیم بود.

وی با اشاره به احتمال وقوع خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و آسیب دیدن قفس‌ها و تورهای صیادی، خواستار لغو هرگونه فعالیت دریایی توسط صیادان عزیز به ویژه در روز جمعه شد.

حیدری افزود: شهروندان از انجام هرگونه فعالیت‌های تفریحی بپرهیزند. صیادان نیز با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش دید در مناطق ساحلی، از انجام فعالیتهای دریایی خودداری کنند و تورها و لوازم صیادی خود را نیز جهت پیشگیری از هرگونه خسارت به مکان‌های امن انتقال دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha