فیلم «ضد» در راستای مطالبه رهبری ساخته شد + فیلم
کد خبر: 4035287
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

فیلم «ضد» در راستای مطالبه رهبری ساخته شد + فیلم

تهیه کننده فیلم ضد در خصوص علت ساخت فیلم گفت: سال ۹۵ مقام معظم رهبری بیان کردند چرا درباره واقعه هفتم تیر در حوزه رسانه و هنر آثار چندانی تولید نشده است و در همین راستا، این فیلم ساخته شد.

به گزارش ایکنا، نشست خبری فیلم سینمایی «ضد»، 20 بهمن‌ماه با حضور عوامل در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این جلسه امیرعباس ربیعی، کارگردان، محمدرضا شفیعی، تهیه کننده، لیلا زارع، مهشید جوادی، نادر سلیمانی، مهدی نصرتی و لیندا کیانی، بازیگر، هاشم مرادی، فیلمبردار، مرتضی کهزادی، طراح گریم و مهدی سعدی، تدوینگر حضور داشتند.

محمدرضا شفیعی، تهیه کننده فیلم ضد در خصوص علت ساخت فیلم گفت: سال ۹۵ مقام معظم رهبری بیان کردند چرا درباره واقعه هفتم تیر در حوزه رسانه و هنر آثار چندانی تولید نشده است و در همین راستا، این فیلم ساخته شد؛ جالب است بدانید منافقین از آن روز تا به حال، مسئولیت این اتفاق را بر عهده نگرفتند، چون می‌خواستند چهره شان در دنیا به عنوان تروریست خراب نشود. با این توضیح درصدد بودیم روشنگری لازم را در این رابطه داشته باشیم.

وی افزود: مراحل تحقیقی این کار دو سال طول کشید و ما از میان شواهد و مدارک بسیار فیلمنامه این کار را آماده کردیم. سال ۹۸ یکبار درصدد ساخت فیلم برآمدیم، اما موقعیت فراهم نشد تا اینکه خوشبختانه اواخر سال ۹۹ پیش‌تولید آغاز شد.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: این فیلم همه واقعیت هفتم تیر نیست اما تحقیقات ما نشان داد فرد دیگری هم در بمب‌گذاری، غیر از محمدرضا کلاهی وجود داشته است.

امیرعباس ربیعی، کارگردان فیلم ضد نیز گفت: خود را موظف نمی‌دانم که درباره مسئله نفوذ کارهای متعدد تولید کنیم اما دو فیلم نخستم به واسطه فیلمنامه خوب کارهایم در این حوزه قرار گرفت. همچنین در فیلم روی تعلیق تاکید داشتم تماشاگر به دنبال این باشد که پیرامون شخصیت ها چه سرنوشتی رقم زده خواهد شد.

محمدرضا شفیعی: «ضد» در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری ساخته شد

وی با بیان اینکه اصل ماجرا بر واقعیت استوار است اما با جزئی تخیل همراه شده است، گفت: البته این امر طبیعی است چون می‌خواستم درام‌پردازی خوبی در کار داشته باشم. من در کار نمی‌خواهم به ایدئولوژی بپردازم و تنها روایت جذاب از یک ماجرا را هدف دارم زیرا نگاه ایدئولوژیک به نظرم منجر به شعار‌زدگی می شود.

لیلا زارع درباره نقش خود چنین توضیح داد: تا به امروز نقشی را بازی نکرده ام که به خودم بسیار نزدیک باشد ولی تلاش می‌کنم در هر کاری با کمک فیلمنامه و کارگردان به شخصیت نزدیک شوم. درباره کیفیت کار نیز بهتر است مخاطب نظر دهد. باید اضافه کنم دو ویژگی انسانیت و عاشقانه کاراکتر را بسیار دوست داشتم.

نادر سلیمانی، دیگر بازیگر فیلم نیز بیان کرد: وقتی وارد کار شدم از تهیه کننده و کارگردان سوال کردم چرا مرا برای این نقش انتخاب کردند زیرا بازیگران طنز عموماً برای نقش جدی انتخاب نمی‌شوند اما کارگردان و تهیه‌کننده به من انرژی داده و گفتند به کیفیت کارم مطمئن هستند، برای همین از آنها تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha