اعتبارات تجهیزاتی بین دانشگاه‌های کشور توزیع می‌شود
کد خبر: 4125388
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
زلفی‌گل:

اعتبارات تجهیزاتی بین دانشگاه‌های کشور توزیع می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اعتبارات تجهیزاتی بین دانشگاه‌های کشور توزیع می‌شود، گفت: ‌تلاش داریم استان مازندران به صورت ویژه در این بخش مورد توجه باشند.

نشست وزیر علوم در استانداری مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۰ اسفند در نشست با رؤسای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، گفت: اعتبارات تجهیزاتی بین دانشگاه‌های کشور توزیع می‌شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه امید است اعتبارات مورد نیاز دانشگاه‌ها را در بودجه ۱۴۰۲ داشته باشیم، تصریح کرد: تلاش داریم از اعتباراتی که متعلق به بخش ستادی وزارت علوم است در بعد تجهیزاتی و عمرانی با توجه به شاخص‌ها در نظر گرفته شده، برای دانشگاه‌های استان مازندران سهم ویژه‌ای در نظر گرفته شود. توسعه امکانات رفاهی، ورزشی و مشاوره دانشجویان نیز از جمله موارد ی است که مورد توجه قرار دارد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تلاش شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بخش اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها را افزایش دهیم تا جغرافیای اوقات فراغت دانشجویی که ۸۵ ساعت است برای این ۸۵ساعت نیز برنامه ویژه داشته باشیم.

وی به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نو اشاره کرد و افزود: اعتبارات مورد نیاز دانشجویانی که عازم راهیان نور و راهیان پیشرفت می‌شوند نیز تأمین می‌شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه به رؤسای دانشگاه‌ها تکلیف شد در سال ۱۴۰۱ سه درصد اعتبارات را برای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دهند، اظهار کرد: مقرر شد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نمایندگان مجلس این ۳ درصد را به ۵ درصد ارتقا دهند.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه استان مازندران به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب لازم است در توسعه کشور نقش جدی داشته باشد تا تبدیل به بخش پیشران پیشرفت کشور شود، تأکید کرد: می‌طلبد دانشگاه‌های استان برای تحقق این مهم بیش از پیش پای کار باشند. 

انتهای پیام
captcha