کاهش 35درصدی پرداخت هزینه درمان ناباروری از سوی دولت
کد خبر: 4139261
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

کاهش 35درصدی پرداخت هزینه درمان ناباروری از سوی دولت

مسئول مرکز درمان ناباروری میلاد گفت: در گذشته 85درصد هزینه‌های درمان ناباروری توسط دولت پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر به 50درصد رسیده است.

درمان ناباروریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نیره خادم، مسئول مرکز درمان ناباروری میلاد، امروز 17 اردیبهشت ماه، در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری میلاد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مرکز بزرگترین مرکز درمان ناباروری در کشور پس از مرکز یزد است که در سال 68 آغاز به کار کرد.

وی افزود: از سال 74 خدمات IVF به این مرکز افزوده شد و به درمان زوج‌های نابارور اهتمام می‌شود. این مرکز در سال گذشته به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حمایت آستان قدس رضوی مرکز بازسازی شد.

خادم ادامه داد: ۱۵ تا ۲۰درصد جمعیت دنیا و 20درصد جمعیت ایران نابارور هستند در سنین باروری از ناباروری رنج می‌بردند، اهتمام به امر درمان ناباروری یکی از وظایف نظام اسلامی و مراکز درمانی است.

مسئول مرکز درمان ناباروری میلاد اظهار کرد: تمام تلاش متخصصان و کادر درمان این مرکز ارائه خدمات با کیفیت برای زوجین نابارور است.به لحاظ موفقیت یک مرکز ریپلای هستیم و زوج‌هایی که امید به بارداری کم دارند و امید به روش‌های درمانی آنان کم است به این مرکز ارجاع داده می‌شوند با وجود این مسئله که قسمت اعظم بیماران ما که پاسخ‌دهی ضعیف دارند.

وی بیان کرد: از نظر افزایش میزان ناباروری با توجه به اینکه در جامعه امروز ازدواج در سنین بالا اتفاق می‌افتد، لذا ناباروری هم بیشتر شده است، علاوه بر این نیز سبک زندگی از دیگر عوامل است که مواردی از جمله آلاینده‌های محیطی، پلاستیک، غذاهای فریز شده، استرس و... در این راستا موثر است. تصمیم‌سازان جامعه در این خصوص ورود کردند تا از این عوامل پیشگیری شود.

مسئول مرکز درمان ناباروری میلاد در خصوص هزینه‌های درمان ناباروری، اضافه کرد: میزان هزینه درمان ناباروری در مراکز خصوصی بیشتر است که البته تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارد. در مراکز خصوصی درمان 16.5 میلیون تومان و در مراکز دولتی 14 میلیون تومان است که در هر دو مورد بیمه پوشش بخشی از این هزینه را تقبل می‌کند.

خادم ادامه داد: در گذشته ۸۵درصد هزینه‌های ناباروری توسط دولت انجام می‌شد، اما در حال حاضر ۵۰درصد این هزینه توسط دولت پرداخت می‌شود، ضمن اینکه اکثر داروها تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارد.

وی در خصوص کیفیت داروهای درمان ناباروری، بیان کرد: تا چند سال گذشته داروها وارداتی بود، اما با تقویت از سوی دولت داروهای مشابه خارجی تولید شده است، لذا از لحاظ دارو در بحث ناباروری مشکلی نداریم که البته تحریم‌ها با وجود مشکلاتی که ایجاد کرد باعث شد از این وابستگی خارج شویم.

مسئول مرکز درمان ناباروری میلاد افزود: در حوزه تجهیزات ما در مرکز میلاد کمبود نداریم و حتی با مراکز خصوصی رقابت می‌کنیم.

خادم با بیان اینکه روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ سونوگرافی در این مرکز انجام می شود، گفت: در سال گذشته 5460 ویزیت متخصص نازایی زنان، 540 ویزیت اورولوژی مردان، 5984 سونوگرافی، 2284 آزمایشگاه، 489 عمل تخمک‌کشی، 709 انتقال جنین، iui 321 مورد، 230 مورد هیستروسکوبی جراحی، 22 تخمک اهدایی و 10 اهداء جنین در این مرکز انجام شده است.

وی اظهار کرد: بیشتر مراجعین به مرکز میلاد از مشهد و شهرستان‌های استان هستند ضمن اینکه از استان سیستان بلوچستان و حتی کشورهای همسایه نیز مراجعانی داریم.

مسئول مرکز درمان ناباروری میلاد در خصوص عملکرد طب سنتی در حوزه ناباروری، اظهار کرد: مسلم است که طب نوین با طب سنتی تفاوت‌هایی دارد در واقع طب نوین با آزمایش و اسناد علمی به تشخیص و درمان اهتمام دارد، اما در طب سنتی بر اساس تجربه عمل می‌شود، لذا طب سنتی مکمل طب نوین است و به تنهایی نمی‌تواند در حوزه درمان ناباروری موفق عمل کند.

انتهای پیام
captcha