جشنواره‌های قرآنی؛ انگیزه‌ای برای زندگی دانشجویی _ قرآنی
کد خبر: 4140284
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
شرکت‌کننده رشته حفظ 20 جزء دانشگاه علوم و معارف قرآن مطرح کرد

جشنواره‌های قرآنی؛ انگیزه‌ای برای زندگی دانشجویی _ قرآنی

شرکت‌کننده رشته حفظ 20 جزء دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: جشنواره‌های قرآنی می‌تواند انگیزه‌ای برای همه دانشجویان باشد تا حتی کسانی هم که در این مسیر نیستند، علاقه‌مند شده و استعداد خود را در این عرصه محک بزنند.

زهرا زینالی، شرکت‌کننده رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم در بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: اولین دوره و از دانشکده علوم قرآنی قم و از شهر قزوین در این دوره از مسابقات قرآن حضور پیدا کردم تجربه حضور در مسابقات امام علی(ع) و مسابقات استانی را دارم.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب این دوره از مسابقات افزود: فضای سالن مسابقات بسیار مناسب تلاوت حافظان و قاریان بود و در طی این مدت شاهد زحمات دست‌اندرکاران این مسابقات و آنچه که در خور شأن قرآن کریم است، بودیم.

زینالی سطح کیفی متسابقین را متوسط دانست و اظهار کرد: جوانان و جامعه دانشگاهی از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) فاصله گرفتند و همین امر ضرورت برگزاری جشنواره و مسابقات قرآنی را در سطح دانشگاهی آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: جشنواره‌های قرآنی می‌تواند انگیزه‌ای برای همه دانشجویان باشد تا حتی کسانی هم که در این مسیر نیستند، علاقه‌مند شده و استعداد خود را در این عرصه محک بزنند.

زینالی با اشاره به اینکه حفظ قرآن کریم را از 26 سالگی آغاز کردم و در مدت 5 سال حافظ کل قرآن کریم شدم، بیان کرد: مهم‌ترین هدف از حافظ یا قاری قرآن شدن، عامل بودن به آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی است و امیدوارم خداوند توفیق عمل کردن به دستورات قرآنی را به همه حفاظ و قاریان اعطا کند.

انتهای پیام
captcha