۲۷۰ مرکز ترک اعتیاد در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند
کد خبر: 4142304
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵

۲۷۰ مرکز ترک اعتیاد در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در استان ۲۷۰ مرکز درمانی سوء مصرف مواد مخدر و ۱۸ مرکز اقامتی میان‌ مدت با ظرفیت ۶۰ نفر وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲ مرکز اقامتی مختص بانوان است که در تبریز و مراغه فعال هستند.

امیر رنجبر، دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر آذربایجان شرقی

امیر رنجبر، دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: پدیده شوم موادمخدر چهارمین بحران است که نسل بشر را تهدید می‌کند و در دنیا بیش از ۱۷۰ کشور درگیر این پدیده هستند و کشور ما نیز به واسطه قرار گرفتن در همسایگی بزرگترین تولیدکننده موادمخدر و روان‌گردان‌ها یعنی افغانستان، به‌عنوان طلایه‌دار جهادمقدس مبارزه با موادمخدر است که بیش از ۴هزار شهید و ۱۲هزار جانباز به جبهه‌ جهادمقدس مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده است.

وی افزود: تا زمانی که تقاضا برای مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها وجود دارد عرصه، جولانگاه قاچاقچیان و عرضه‌کنندگان موادمخدر خواهد بود و ما با یک جرم سازمان یافته بین‌المللی روبه‌رو هستیم که این گروه‌ها به‌خاطر انگیزه‌های مالی و  منافع خود با انواع رویکردها و شیوه‌ها، مشتریان خود را جذب می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: در مدت زمان کوتاهی تعدادی مواد به ظهور رسیده است که از جمله آنها می‌توان به ماده توهم‌زا و روان‌گردان، شیشه و گل اشاره کرد؛ ماده گل درست است عنوانی که انتخاب شده نام خوشایندی دارد ولی بسیار خطرناک است و باعث می‌شود نوجوانان و جوانان از مصرف این نوع مواد در امان نباشند، سوءمصرف این ماده توهم‌زا باعث بروز مشکلات در جوانان و خانواده‌ها شده است. 

رنجبر با بیان اینکه در آذربایجان‌شرقی ۲۷۰ مرکز درمانی سوءمصرف موادمخدر و ۱۸ مرکز اقامتی میان‌ مدت با ظرفیت ۶۰ نفر وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲ مرکز اقامتی مختص بانوان است که در تبریز و مراغه فعال هستند.

وی ظرفیت مرکز ماده ۱۶ تبریز را 400 نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه به‌دلیل شیوع گسترده و افزایش تقاضای مصرف موادمخدر در حال حاضر نفرات بیشتری در این مرکز نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام
captcha