ترویج گفتمان انقلاب در حوزه وحدت؛ از راهبردهای دانشگاه مذاهب اسلامی
کد خبر: 4150620
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

ترویج گفتمان انقلاب در حوزه وحدت؛ از راهبردهای دانشگاه مذاهب اسلامی

معاون توسعه، پشتيبانی و مديريت منابع دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: ترويج گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه وحدت و تقريب علمی و عملی، پرورش نسل نو آشنا به مبانی فقهی مذاهب اسلامی و ارتقای سطح علمی آنان از اهداف و راهبردهای دانشگاه مذاهب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، لادن حيدری، معاون توسعه، پشتيبانی و مديريت منابع دانشگاه مذاهب اسلامی دیروز، پنجم تیرماه در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان ضمن تقدير از حمايت‌ها و پشتيبانی‌های سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان كردستان در جهت ايجاد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در استان كردستان گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی با رويكرد پرورش نيروهای انسانی معتدل در حوزه فقهی، علمی و عملی با هدف تقويت بيشتر وحدت و انسجام بين مذاهب اسلامی است.

وی با اشاره به بيانيه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی ايران گفت: بهترين راه برای رسيدن به تمدن اسلامی از مسير تقريب و وحدت مذاهب اسلامی است.

حيدری ترويج گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه وحدت و تقريب علمی و عملی، پرورش نسل نو آشنا به مبانی فقهی مذاهب اسلامی و ارتقای سطح علمی آنان را از ديگر اهداف و راهبردهای دانشگاه مذاهب اسلامی برشمرد.

وی در پایان ابراز اميدواری كرد که با تعامل و همكاری مسئولان ارشد استان كردستان با اين دانشگاه بين‌المللی شاهد رشد و شكوفايی و همچنين گسترش فعاليت‌های دانشگاه بين‌المللی مذاهب اسلامی در استان كردستان باشيم.

ارسلان ازهاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه این ديدار گفت: استان كردستان به عنوان يكی از استان‌های پيشرو در تأسيس دانشگاه مذاهب اسلامي در سطح كشور است.

وی افزود: اين دانشگاه می‌تواند علاوه بر جذب دانشجو در سطح استان و استان‌های همجوار نسبت به جذب دانشجو از اقليم كردستان با اخذ مجوزهای قانونی اقدام كند که اين امر می‌تواند نقش مهم و تأثيرگذاری در تقريب مذاهب اسلامی و ايجاد وحدت اسلامی ايفا کند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان كردستان ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد راه حق ماموستا شيخ‌الاسلام با اشاره به تلاش‌های ايشان در تقريب مذاهب اسلامي بيان کرد: فعاليت دانشگاه مذاهب اسلامی در استان كردستان می‌تواند ادامه‌دهنده تفكرات و تلاش‌های شهيد ماموستا شيخ الاسلام در اين عرصه باشد و سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان كردستان نيز از هيچ تلاشی در راستای توسعه اين دانشگاه بين‌المللی فروگذار نخواهد كرد.

وی استفاده از ظرفيت‌های بالقوه استان فرهنگی كردستان را يكی از نقاط قوت اين استان در راستای توسعه دانشگاه مذاهب اسلامي برشمرد و افزود: اميدواريم با نگاه توسعه‌ای مسئولان اين دانشگاه شاهد گسترش بيش از پيش سطح خدمات‌رسانی اين دانشگاه در سطح استان باشيم.

می‌شود؛ ساختمان دانشگاه مذاهب اسلامی استان كردستان با پيگيری‌ها و مساعدت سازمان مديريت و برنامه‌ريزی اين استان در سال 1388 مهيا شد.

انتهای پیام
captcha