برگزاری ویژه‌برنامه هنری یادبود جان‌باختگان سیل گرمی و انگوت
کد خبر: 4150973
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

برگزاری ویژه‌برنامه هنری یادبود جان‌باختگان سیل گرمی و انگوت

ویژه برنامه هنری یادبود جان باختگان سیل گرمی و انگوت در تالار حافظ شهر گرمی برگزار شد.

برگزاری ویژه برنامه هنری یادبود جان باختگان سیل گرمی و انگوتبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، با حضور معاونین هنری سینمایی و فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد اردبیل، فرماندار و مسئولین و نیز جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان گرمی، ویژه‌برنامه «نسگیلی سیل»، در گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان سیل در شهرستان‌های گرمی و انگوت، هفتم تیرماه در تالار حافظ شهر گرمی برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه هنری که با اجرای موسیقی، نمایش و شعر خوانی همراه بود، سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد اردبیل با ابراز همدردی جامعه فرهنگی و هنری استان با داغ‌دیدگان سیل اخیر در شهرستان‌های انگوت و گرمی، گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استان همواره در کنار مردم بوده و رسالت‌شان همراهی با مردم است.

وی با بیان این‌که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در رخداد‌ها و حوادث مختلف در کنار مرده بوده اند، افزود: از همان لحظات اولیه وقوع سیل در شهرستان‌های گرمی، انگوت و بیله‌سوار، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استان ضمن ابراز همدردی با مردم سیل‌زده این شهرستان‌ها، با برگزاری مجامع مختلف فرهنگی و هنری با هم استان‌های عزیز داغدیده ابراز هم‌دردی کرده و با کمک‌های مالی خود در تسکین آلام روحی و روانی هموطنان سهیم بوده‌اند.

نوریان با اشاره به اقدام هنرمندان موسیقی شهرستان گرمی در هنرواره عباس زمان و اجرای نمایش در تبریز برای اهدای مبلغ جایزه دریافتی در هنرواره و عواید حاصله از اجرای نمایش به سیل زدگان، گفت: ستاد برگزاری هنرواره عباس زمان هم مبلغی را برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده اختصاص داده است. وی با بیان این‌که با هدف احترام به سیل‌زدگان برگزاری جشنواره شادمانه در گرمی لغو شده است، گفت: برگزاری این ویژه‌برنامه اقدام ارزشمندی در ابراز همدردی جامعه فرهنگی و هنری شهرستان گرمی با داغدیدگان سیل اخیر است.

نوریان با اعلام اینکه نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره شادمانه در فرصتی مناسب به اجرای نمایش خود خواهند پرداخت، افزود: در قالب کاروانی جمعی از هنرمندان استان با حضور در مناطق سیل‌زده با هم‌وطنان داغدیده خود ابراز هم‌دردی خواهند کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با بیان این‌که از طرف ستاد برگزاری جشنواره شادمانه و جامعه هنری استان نیز مبلغی برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده اختصاص یافته است، از شعرا، هنرمندان، گروه‌های نمایش، موسیقی و شعر و نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان شهرستان گرمی و موسسات فرهنگی و هنری خوشنگار و گلشن افق آراز در برگزاری این ویژه‌برنامه قدردانی کرد.

در پایان این برنامه، شرکت کنندگان با نثار صلوات و شاخه‌های گل به کشته‌شدگان در سیل اخیر اهدای احترام کردند.

انتهای پیام
captcha