۷۰ نخبه همدانی جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند
کد خبر: 4163402
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

۷۰ نخبه همدانی جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند

رئیس بنیاد نخبگان همدان گفت: جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد سهم این استان ۷۰ نفر است.

موسی اعظمی رئیس بنیاد نخبگان استان همدانموسی اعظمی، رئیس بنیاد نخبگان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: بنیاد نخبگان یک مجموعه‌ای است که با تدبیر مقام معظم رهبری از سال 1385 زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری شروع به ‌فعالیت کرد؛ این بنیاد با همه دستگاه‌های اجرایی کشور نیز ارتباط دارد، بنیادهای استانی هم ذیل این بنیاد مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان سرمایه‌های کشور هستند، افزود: از سال 1391 بنیاد نخبگان استان همدان تشکیل شد، این گروه از جامعه در پیشرفت و توسعه کشور نقش اصلی را دارند. بنابراین، به آنها توجه ویژه‌ای شده است، چراکه سرمایه‌های انسانی بیش از سرمایه‌های طبیعی در دنیا دارای اهمیت هستند حتی در دنیا برای جذب سرمایه‌های انسانی ما در تلاش هستند.

اعظمی ادامه داد: این سرمایه‌های انسانی می‌توانند سرمایه طبیعی نیز ایجاد کنند و خیلی از فعالیت‌ها امروزه با کمترین منابع طبیعی، بزرگترین کارها توسط نیروهای نخبه و علمی انجام می‌شود؛ بنیاد نخبگان هم نگاه نخبه‌گزینی، حمایت از نخبگان و نخبه گماری را دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان تصریح کرد: شناسایی نخبگان از مدارس تا دانشگاها، بازار، بخش‌های صنعتی و تولیدی انجام می‌شود و بعد از شناسایی حمایت را از نخبگان داریم حمایت‌های مختلفی به‌منظور توانمدسازی آنها و ظرفیت‌سازی که به‌عنوان جوانان علمی مستعد‌ و آینده‌ساز در کشور ایفای نقش کنند در مرحله نخبه‌گماری آنها در دستگاه‌های مختلف اجرایی و ساختار مدیریتی کشور جذب می‌شوند.

وی ورود به حوزه فرهنگ را از مسئولیت جدید این بنیاد دانست و گفت: در بحث توسعه کشور نقش نخبگان خیلی مهم است و مردم از آنها تأثیر‌پذیری دارند، مانند نخبگان در عرصه رسانه که در هدایت مردم نقش بسزایی دارند. همچنین نخبگان‌ کاریزمایی، نخبگان مدیریتی، علمی و فرهنگی، ورزشی که برای جوانان ما الگو هستند و آنها را در مسیری هدایت می‌کنند، بنابراین بنیاد ورود پیدا کرده و نخبگان فرهنگی را در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه به تأکید مقام معظم رهبری شناسایی و به جوانان به‌عنوان الگو معرفی می‌کند.

اعظمی با اشاره به اینکه ۹۰۰ نخبه در همدان حضور دارند، بیان کرد: استان همدان به‌عنوان مهد نخبگان و فرهیختگان است و از حیث تعداد علما و اندیشمندان، ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف پیشگام و پیشتاز است. از هشت طرح شاخص بنیاد ملی نخبگان دو طرح آن به اسم شهدای همدان شهید احمدرضا احدی و شهید احمدی روشن در دست انجام است.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به اینکه فراگیرترین طرح بنیاد ملی نخبگان طرح شهید احمدی روشن است، تصریح کرد: این طرح پژوهش‌محور است و در پژوهش‌های استانی، مسائل استانی رصد می‌شود و به اساتید نخبه داده می‌شود و این اساتید به همراه 10 نفر از دانشجویان نخبه، مسائل را بررسی و حل می‌کنند و می‌توان گفت به نوعی نخبه هم پرورش می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه و نقاط قوت دولت سیزدهم توجه ویژه به نخبگان است. بنابراین، جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته است. در سال گذشته به تعداد هزار نفر ردیف استخدامی به بنیاد داده شد که از نخبگان به دستگاه‌های اجرایی معرفی شوند که از این تعداد سهم استان ۷۰ نفر است.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایثار و شهادت وظیفه دارند، افزود: طی جلساتی با دبیر کنگره هشت هزار شهید استان و بنیاد نخبگان قرار شد که در ذیل برنامه کنگره از خانواده شهدای نخبه تکریم و تجلیل شود و همچنین از خانواده شهید احمدی روشن به‌عنوان شهید شاخص نخبه تکریم و تجلیل شود.

انتهای پیام
captcha