یزد به موقوفه درآمدزا در حوزه قرآن و دانش‌بنیان‌ها نیاز دارد
کد خبر: 4173491
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

یزد به موقوفه درآمدزا در حوزه قرآن و دانش‌بنیان‌ها نیاز دارد

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآن و همچنین علم و فناوری گفت: اکنون داشتن موقوفه درآمدزا در حوزه قرآن و توسعه دانش‌بنیان‌ها در استان احساس می‌شود و این مهم در اولویت اوقاف قرار دارد.

محمدحسین کاظمی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزدمحمدحسین کاظمی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، در پاسخ به ثبت وقف‌های جدید بر اساس نیاز جامعه گفت: اکثر افرادی که برای ثبت وقف جدید به مجموعه اوقاف مراجعه می‌کنند، 90 درصد نیت قطعی دارند و این مجموعه روند ثبت را تفسیر و واقف را راهنمایی می‌کند. 10 درصد افراد گاهاً از این مجموعه مشورت می‌گیرند و یا در صورتی که راهی برای اضافه کردن نیت باشد، نیت‌های دیگر را به واقف پیشنهاد می‌دهیم.

کاظمی افزود: هم اکنون ثبت وقف‌ جدید در حوزه قرآنی احساس می‌شود و از دغدغه‌های مجموعه اوقاف، داشتن موقوفه درآمدزا در حوزه قرآنی است. وقف در زمینه کمک‌های خیری در حوزه اجتماعی از دیگر دغدغه‌های مجموعه اوقاف در ثبت وقف‌های روز و بر اساس نیاز جامعه است.

وی دغدغه اوقاف در زمینه وقف‌های جدید در حوزه علم و فناوری را یادآور شد و بیان کرد: جوانانی که به این حوزه وارد می‌شوند و شرکت تأسیس و به ثبت می‌رسانند، برای سرانجام رساندن ایده در زمینه منابع مالی به مشکل مواجه می‌شوند و در این زمینه دغدغه دارند که می‌توان به‌واسطه موقوفات این نیاز جامعه برطرف شود.

کاظمی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در زمینه توسعه و تقویت دانش‌بنیان‌ها بیان کرد: در راستای کمک وقف به بحث علم و فناوری و تلاش برای توسعه دانش‌بنیان‌ها به مناسبت هفته وقف با برخی از جامعه نخبگان و دانشگاهی نشست‌هایی برگزار و در این زمینه همفکری صورت گرفت.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد از ثبت هشت وقف جدید طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد، چهار وقف مربوط به حسینیه و مسجد است که درآمد حاصل از آنها صرف حسینیه و مسجد مدنظر واقف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته وقف اضافه کرد: 15 موکب در ورودی امامزادگان و بقاع متبرکه برپا شده که به این مناسبت پذیرایی از زائران و مردم را انجام خواهند داد.

کاظمی، غبارروبی گلزار شهدا و مضجع شریف امامزادگان، تخفیف خدمات فنی ایران خودرو وابسته به آستان سیدجعفرمحمد(ع)، دیدار با ائمه جمعه شهرستان و همچنین واقفان و متولیان موقوفات شاخص و خانواده شهدا، نشست با سرمایه‌گذاران حوزه وقف و خیران در طول هفته، دیدار با مسئولان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف در  امامزاده جعفر(ع) و برگزاری همایش یاوران وقف را از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان برشمرد.

انتهای پیام
captcha