1300 یزدی در دوره‌های آموزشی قرآن شرکت کردند
کد خبر: 4174231
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

1300 یزدی در دوره‌های آموزشی قرآن شرکت کردند

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از بهره‌مندی بیش از یک هزار و 300 نفر در برنامه‌های آموزشی که به همت این نهاد برگزار شده، در سطح استان خبر داد.

محمود میرجلیلی، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف استان یزدحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته گفت: برنامه‌های قرآنی در دو حوزه «آموزشی» اعم از عمومی و تخصصی و «تبلیغی و ترویجی» همانند محافل انس با قرآن، کرسی تلاوت و مراسم‌های جزءخوانی اجرایی می‌شود. 

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی در رشته‌های حفظ، صحیح‌خوانی، ترجمه و مفاهیم، تفسیر، ارتقای قاریان و حافظان اضافه کرد: بیش از 1300 نفر در این دوره‌ها که در بقاع متبرکه و تعدادی مؤسسات به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، شرکت کردند و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

میرجلیلی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم نیز گفت: هفت مسابقه در سطح استان و شهرستان برگزار شده که 700 نفر در مسابقات قرآن کریم امسال شرکت کردند، البته تعداد ثبت‌نامی‌ها در این دوره از مسابقات، دو برابر این آمار بوده است.

وی ادامه داد: از تعداد 700 شرکت‌کننده در رشته‌های مختلف آوایی و معارفی و پس از برگزاری و گزینش در مراحل مختلف، 9 نفر از آقایان و پنج نفر از بانوان به مرحله مقدمانی کشور که امروز، 18 مهرماه به صورت ضبط آثار انجام می‌شود، راه یافتند.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و ترویجی در سطح استان بیان کرد: در همین راستا برنامه‌های محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت و مراسم‌های جزءخوانی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار شده که بیش از 70 محفل انس با قرآن را شامل می‌شود.

میرجلیلی، حمایت از جلسات تخصصی قرآن کریم را از دیگر اقدامات برشمرد و از برگزاری چهار جلسه در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در برگزاری مسابقات استانی تجربه‌ای رقم خورد و مسابقات با هدف تمرکز زدایی در اردکان برگزار شد و در جریان آن، وعده‌هایی داده شد که امیدواریم عملیاتی شود تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha