400 معلم قرآنی و فعال فرهنگی در یزد بیمه شدند
کد خبر: 4174919
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

400 معلم قرآنی و فعال فرهنگی در یزد بیمه شدند

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد گفت: تاکنون 400 نفر از معلمان قرآنی و فعالان فرهنگی در این استان بیمه شده‌اند و این روند برای فعالان قرآنی _ فرهنگی و همچنین جلسات خانگی قرآن ادامه دارد.

محمد شایق، اتحادیه قرآنی یزدمحمد شایق، قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به روند بیمه معلمان قرآنی و فعالان فرهنگی گفت: خوشبختانه این روند به خوبی در استان در حال انجام است به نحوی که تاکنون قریب 400 نفر از طریق اتحادیه یزد عضو صندوق بیمه اجتماعی شد‌ه‌اند و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افرادی که شامل حال این بیمه می‌شوند اضافه کرد: فعالان قرآنی اعم از حافظان، قاریان، کادر اداری و هر کسی که از دید مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن صلاحیت داشته باشد، می‌توانند از این طریق برای بیمه و عضویت صندوق اجتماعی معرفی شوند.

شایق افزود: همچنین مجموعه‌های فرهنگی و بسیج با توجه به ظرفیت خوبی که از طریق اتحادیه کشوری برای عضویت و بیمه صندوق اجتماعی در نظر گرفته شده، و یزد نیز با توجه به سهمیه‌ای که دارد، می‌توانند از این بیمه بهره‌مند شوند. فعالان جلسات خانگی قرآن کریم نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام گفت: افراد واجد شرایط می‌توانند مدارک، عکس و اطلاعات خود را از طریق پیامرسان ایتا به شماره 09901771310 به این اتحادیه ارسال کنند و اقدامات لازم به صورت غیرحضوری و در کمترین زمان انجام خواهد شد و افراد بیمه می‌شوند.

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که 70 درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و بیمه‌شده تنها 30 درصد حق بیمه را برعهده دارد.

انتهای پیام
captcha