تحصیل 500 دانشجوی جدیدالورود در بخش بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان
کد خبر: 4175223
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

تحصیل 500 دانشجوی جدیدالورود در بخش بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال بیش از ۵۰۰ دانشجو در بخش بین‌الملل، دانشگاه علوم پزشکی همدان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کردند.

محمدمهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمدمهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود با بیان اینکه بیش از هفت هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، بهداشت و... در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: امسال نیز یک هزار و ۲۰۳ دانشجوی جدید به مجموع دانشجویان این دانشگاه اضافه شده و دانشجویان جدید‌الورود با توجه به زمان تعیین‌شده باید ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ دانشجو در بخش بین‌الملل امسال دانشگاه علوم پزشکی همدان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کردند، افزود: اکثر دانشجویان بخش بین‌الملل  دانشگاه علوم پزشکی همدان را کشور عراق، افغانستان، پاکستان و نیجریه و...  تشکیل می‌دهند. در سال جاری  ظرفیت پذیرش دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: ۶۱ درصد دانشجویان جدیدالورود را بانوان و ۳۹ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. برای نخستین‌بار دانشجویان جدید‌الورود در سه روزی که برای  ثبت‌نام در نظر گرفته شده همراه با خانواده‌های خود با کلیه فعالیت‌های آموزشی، رفاهی، تحقیقاتی، خوابگاهی و غیره دانشگاه در ۱۶ غرفه آشنا می‌شوند.

مجذوبی از افتتاح خوابگاه ریحانه ۲ در هفته گذشته خبر داد و گفت: این خوابگاه آماده بهره‌برداری است، دانشجویان غیربومی می‌توانند در صورت تمایل برای سال جاری این خوابگاه را برای سکونت خود انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha