جمع‌خوانی سوره مبارکه نصر برای آزادی فلسطین
کد خبر: 4178374
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

جمع‌خوانی سوره مبارکه نصر برای آزادی فلسطین

کارکنان صنعت آب و برق استان البرز در محفل قرآن‌دوستی در برابر قرآن‌سوزی که به میزبانی شرکت توزیع برق استان البرز برگزار شد، سوره مبارکه نصر را جمع‌خوانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، محفل انس با قرآن، همزمان با برگزاری محافل قرآن‌دوستی در برابر قرآن‌سوزی دشمنان اسلام از سوی شورای فرهنگی وزارت نیرو با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا مهاجری، مشاور وزیر و مسئول فرهنگی و دینی وزارت نیرو، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو و جمعی از مدیران و کارکنان صنعت آب و برق استان البرز و با تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز و بین‌المللی همچون حمید شاکرنژاد و مهدی غلام‌نژاد به همراه فرزندان این قاری بین‌المللی، عصر امروز، ششم آبان‌ماه به میزبانی شرکت توزیع برق استان البرز برگزار شد.

تلاوت ابتدایی این محفل قرآنی را امیرمحمد مرادی از قاریان البرزی برعهده داشت و بعد از وی مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو که اجرای این برنامه قرآنی را هم بر عهده داشت، ضمن قدردانی از مدیران صنعت آب و برق استان البرز به جهت برگزاری این محفل قرآنی، اظهار کرد: این محافل در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری جلسات تلاوت و استماع قرآن و راهبرد شورای فرهنگی وزارت نیرو با عنوان قرآن‌دوستی در برابر قرآن‌سوزی دشمنان اسلام برپا شده‌اند.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه تاکنون ۲۶ محفل قرآنی در این راستا برگزار شده و امروز بیست و هفتمین محفل قرآنی را برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: در پی شهادت بسیاری از کودکان و زنان مظلوم و بی‌گناه فلسطین در بیمارستان غزه و به شکرانه عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و در حمایت از ملت غیور فلسطین این محافل طی دو هفته گذشته، با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و کشوری، جامعه قرآنی، مدیران و کارکنان صنعت آب و برق شهر‌های مختلف کشور برپا شد.

رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازگشت به قرآن هستیم. در عملیات طوفان الاقصی اگر تمسک به قرآن نبود، پیروزی هم ممکن نبود. این عملیات در واقع تحقق نصرت الهی بود؛ قرآن دژ مستحکم اسلامی است و مادامی که در پناه قرآن هستیم بر دشمنان غلبه می‌کنیم، اما اگر از قرآن دور شویم و اُنس را با قرآن زیاد نکنیم، باید به ذلت بشینیم.

تت

قبادی با بیان اینکه سعادت بشر در توجه به قرآن و آموزه‌های قرآنی است، گفت: امروز که نمی‌توانیم در جنگ با کفر و در حمایت از مردم مظلوم غزه کنارشان باشیم با تبلیغ و ترویج محافل قرآنی و دعا برای نصرت و پیروزی فلسطین دعا می‌کنیم و چه خوب است که همگی برای این مردم مظلوم سوره نصر را جمع‌خوانی کرده و به روح شهدای فلسطینی و مردم مظلوم آن هدیه کنیم.

وی اضافه کرد: امروز توجه به قرآن و فرهنگ قرآنی محور اقدامات شورای فرهنگی و دینی وزارت نیرو است. در کمتر از یک‌سال اخیر ۱۳ هزار نفر از کارکنان همکار و خانواده‌هایشان در مسابقات قرآنی شرکت کردند که این اقدامات نشان از دغدغه وزارت نیرو در امور اعتقادی است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو افزود: در راستای گرامیداشت مقام قرآن دستورالعمل برپایی کرسی‌های تلاوت ماهانه به سراسر کشور ابلاغ شده است. مدیران صنعت آب و برق استان همانطور که در عرصه اجرایی و فنی جهادی، ولایی و خدمتگزار هستند، انتظار داریم در عرصه‌های قرآنی و فرهنگی نیز بدرخشند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، بعد از این سخنان حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از قرآن کریم را به زیبایی تلاوت کرد که حال و هوای سالن برگزاری این محفل نیز تغییر کرد و بعد از وی نیز گروه بین‌المللی تواشیح الوارثین استان البرز به اجرای برنامه پرداختند.

تت

بخش دیگر این محفل قرآنی سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا مهاجری، مشاور وزیر و مسئول امور دینی وزارت نیرو بود که وی نیز در سخنانی گفت: قرآن و عترت میراث پیامر گرامی اسلام هستند و این دو طبیب، هادی، معلم و مربی هستند که از پیامبر به ما ارث رسیده است. قرآن همه را هدایت میکند، اما نیاز به الگو و معرفی دارد که این الگو پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هستند. بر همین اساس قرآن باید در زندگی ما نقش داشته باشد و سبک زندگی ما قرآنی شود.

اجرای مهدی غلامنژاد به همراه فرزندان این قاری بینالمللی بخش دیگری از محفل قرآنی بود که در بخش اول برنامه وی به جهت یاری مردم مظلوم فلسطین سوره مبارکه نصر جمع‌خوانی صورت گرفت و بعد از آن وی نیز به همراه فرزندانش به اجرای برنامه تلاوت قرآن پرداخت.

پایان بخش این برنامه قرآنی نیز تجلیل و تقدیر از زحمات مدیران صنعت آب و برق استان البرز و برخی از برگزیدگان قرآنی این استان در مسابقات قرآنی وزارت نیرو بود.

وهاب خدابخشی
انتهای پیام
captcha