صهیونیسم؛ حزبی برای رسیدن به اهداف و منافع غرب
کد خبر: 4181016
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

صهیونیسم؛ حزبی برای رسیدن به اهداف و منافع غرب

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان گفت: صهیونیسم یک حزب سیاسی برخواسته از آیین یهود است که با یک پوشش مذهبی و با استفاده از ابزار مذهب برای رسیدن به اهداف سیاسی ایجاد شده است؛ این حزب در جهت منافع غرب ایجاد شده و به مرور زمان حتی به آموزه‌های یهود هم پایبند نمانده است.

صهیونیسمحجت‌الاسلام والمسلمین جلال سبحانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه قرآن کریم به موضوع یهود در آیات بسیاری پرداخته است، اظهار کرد: در این آیات خداوند دو ویژگی مهم برای یهودیان برشمرده است؛ ویژگی نخست تحریف حقایق که در آیه ۷۵ سوره بقره «أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ يَعْلَمُونَ؛ آيا طمع مى‌داريد كه به شما ايمان بياورند، و حال آنكه گروهى از ايشان كلام خدا را مى‌شنيدند و با آنكه حقيقت آن را مى‌يافتند تحريفش مى‌كردند و از كار خويش آگاه بودند؟» و ۴۶ سوره نساء «مِنَ الَّذِينَ هَادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَيَقُولُونَ سَمِعْنَا وَعَصَيْنَا وَاسْمَعْ غَيْرَ مُسْمَعٍ وَرَاعِنَا لَيًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَطَعْنًا فِي الدِّينِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ قَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاسْمَعْ وَانْظُرْنَا لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ وَأَقْوَمَ وَلَٰكِنْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُونَ إِلَّا قَلِيلًا؛ بعضى از جهودان كلمات خدا را به معنى دگرگون مى‌كنند و مى‌گويند: شنيديم و عصيان مى‌ورزيم، و بشنو و كاش ناشنوا گردى و «راعنا». به لغت خويش زبان مى‌گردانند و به دين اسلام طعنه مى‌زنند. اگر مى‌گفتند كه شنيديم و اطاعت كرديم و «اُنظُرنا»، برايشان بهتر و به صواب‌تر بود. خدا آنان را به سبب كفرشان لعنت كرده و جز اندكى ايمان نياورند» به صراحت آمده است و دوم خودبرتربینی و خود را نژاد برتر انگاشتن که در آیات متعددی به آن اشاره شده است.

وی افزود: از منظر قرآن کریم یهود آیینی است که پیامبر و کتاب الهی داشته، اما پیروان این دین آیات الهی را تحریف کردند. آنها با وجود اینکه می‌دانستند تحریف آیات کاری ناپسند است، اما باز هم به این عمل دست می‌زدند و حقایق دینی را دگرگون می‌کردند. امروز نیز این رفتار یهود از بین نرفته و با شیوه‌ای دیگر به تحریف حقایق دست می‌زنند، اکنون می‌بینیم که اسرائیل رسانه‌های دنیا را به تسخیر خود درآورده و با قطع اینترنت در غزه، تهدید خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و وسایل ارتباطی دنیا قصد تحریف حقایق به نفع خود را دارد. بنابراین، یهودیان این ویژگی را از گذشته داشته‌اند که قرآن کریم به آن اشاره می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان با تأکید بر اینکه براساس آیات قرآن، یهودی‌ها نژادپرست هستند، افزود: خداوند در آیه ششم سوره جمعه «قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ؛ بگو: اى قوم يهود، هرگاه مى‌پنداريد كه شما دوستان خدا هستيد، نه مردم ديگر، پس تمناى مرگ كنيد اگر راست مى‌گوييد» و آیه 18 سوره مائده «َقَالَتِ الْيَهُودُ وَالنَّصَارَىٰ نَحْنُ أَبْنَاءُ اللَّهِ وَأَحِبَّاؤُهُ ۚ قُلْ فَلِمَ يُعَذِّبُكُمْ بِذُنُوبِكُمْ ۖ بَلْ أَنْتُمْ بَشَرٌ مِمَّنْ خَلَقَ؛ یهود و نصاری گفتند: ما پسران خدا و دوستان اوییم. بگو (ای پیغمبر): اگر چنین است پس او چرا شما را به گناهانتان عذاب می‌کند؟ بلکه شما هم بشری هستید از آنها که خدا خلق کرده» به این آیات نژادپرستی و خودبرتربینی قوم یهود اشاره کرده و می‌فرماید «قوم یهود خود را نژاد برتر می‌داند.»

وی تصریح کرد: صهیونیسم یک حزب سیاسی برخواسته از آیین یهود است که با یک پوشش مذهبی و با استفاده از ابزار مذهب برای رسیدن به اهداف سیاسی ایجاد شده، این حزب در جهت منافع غرب ایجاد شده و به مرور زمان حتی به آموزه‌های یهود هم پایبند نمانده است. خداوند در آیات سوره اسراء می‌فرماید یهود دو بار مرتکب فساد می‌شود و گرچه برتری‌جویی می‌کند و ممکن است در برهه یا برهه‌هایی از تاریخ، هیمنه‌ای به هم بزند، اما خواری و ذلت بر پیشانی این قوم نقش بسته است.

سبحانی تصریح کرد: بنابر احتمالی که برخی مفسران همچون آیت‌الله مکارم شیرازی بیان می‌کنند، منظور از این فساد، تأسیس دولت یهود و اشغال سرزمین مسلمانان است که در ادامه این تفاسیر آمده است گروهی از مسلمانان وارد مسجدالاقصی می‌شوند و به اذن الهی خواری و مذلت را برای آنان رقم خواهند زد.

حوادث غزه؛ شکستی برای نظام سوسیال دموکراسی غرب

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان گفت: هیچ نظام، گروه، تحلیل‌گر و کارشناسی وقوع طوفان الاقصی در غزه را نمی‌توانست پیش‌بینی کند، اسرائیل چنان تصوری از نظام امنیتی خود در افکار جهانیان ساخته بود که گویی هیچ گروه یا کشوری نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند، اما نیروهای مقاومت این هیمنه پوشالی را که اسرائیل برای خود ساخته بود، از بین بردند و به جهانیان نشان دادند اسرائیل شکست‌پذیر است.

وی ادامه داد: اسرائیل هفت سازمان اطلاعاتی و امنیتی دارد که بنا به ادعای خود آنها حتی یک پرنده هم از چتر امنیتی اسرائیل نمی‌توانست رد شود، اما عملیات طوفان الاقصی این شکست مفتضحانه را برای اسرائیل رقم زد و به جهانیان نشان داد این هیمنه خودساخته پوشالی بوده است.

سبحانی تصریح کرد: اگر حتی سران کشورهای اسلامی هم هیچ کمکی به جریان مقاومت نکنند، رزمندگان مقاومت به کمک توده‌های مسلمان می‌توانند این غده سرطانی را نابود کنند. امروز می‌بینیم که تمام مردم دنیا حتی مردم غیر مسلمان و وجدان‌های بیدار جهان نیز این ظلم و ستم بی‌نظیر را که در غزه اتفاق می‌افتد محکوم می‌کنند، اما آمریکا با وقاحت بسیار تمام‌قد پشت اسرائیل ایستاده و حتی قطع‌نامه‌های پیشنهاد آتش‌بس را وتو می‌کند.

وی بیان کرد: حوادث خونبار غزه نه تنها یک شکست و رسوایی اخلاقی تمام عیار برای آمریکا و مدعیان حقوق بشر بود بلکه یک آبروریزی و شکست کامل برای نظام سوسیال دموکراسی غرب به حساب می‌آید، چراکه این نظام همواره دم از سوسیال دموکراسی و حقوق بشر می‌زد، اما این روزها دنیا به آشکارترین شکل ممکن شاهد است که اینها در جایی که منافعشان اقتضا کند کوچکترین ارزشی برای حقوق بشر و ارزش‌های انسانی و اخلاقی قائل نیستند.

طوفان الاقصی با توکل بر قدرت لایزال الهی آغاز شد

محسن ورمزیار، رئیس مجمع اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم در همدان نیز در ادامه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آیه ۳۹ سوره حج «أذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِير؛ به كسانی كه جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است، چراكه مورد ستم قرار گرفته‌اند و خدا بر یاری آنها تواناست»، گفت: پیروزی‌های شگفت‌انگیز و غرورآمیز مجاهدان فلسطینی و شکست غیرقابل ترمیم اشغالگران صهیونیست در روزهای اخیر این آیه از قرآن کریم را بر ذهن‌ها متبادر می‌کند که «مَن یَتَوَکَّل عَلَی اللهِ فَهُوَ حَسبُهُ؛ هر کس که به خدا توکل کند پس خدا هم او را کفایت می‌کند.»

وی تصریح کرد: در روزهای سخت دفاع مقدس که همه دنیا صدام را حمایت می‌کردند یکی از شهدا جمله زیبایی گفته بود «توان ما به اندازه امکانات در دست ما نیست توان ما به اندازه اتصال ما و اتکال ما به خداست.»؛ قاعده نظام آفرینش این است هر انسانی که به خدا تکیه و ایمان داشته باشد هر کار نشدنی را با توکل بر خدا شدنی خواهد کرد، چراکه باور دارد «لله جنود السماوات و الارض» و «و من یتوکل علی الله فهو حسبه» مؤمنان حقیقی در جامعه ایمانی با این نگاه راهبردی هرگز خودشان را محصور در امکانات پیرامونی ندیده و نخواهند دید، این‌ها به قدرت و قوت الهی باور کرده و هیچ احساس ترس، نگرانی و ضعفی ندارند و هیچ‌گاه فقدان امکانات را مانع پیروزی راه خود نمی‌دانند و نمی‌بینند، چراکه توان خود را در گرو امکانات محدود ندانسته و به اندازه اتصال با خدا ‌می‌دانند.

رئیس مجمع اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم در همدان ادامه داد: با این نگاه دل هر انسانی قرص و محکم می‌شود که همه قدرت‌های دنیا هم اگر مقابل او صف‌آرایی کنند هیچ کاری از پیش نمی‌برند. رزمندگان حماس سال‌هاست در محاصره شدید قرار دارند از وقتی به انقطاع از قدرت‌ها، طاغوت‌ها و اتصال و اتکال به قدرت لایزال الهی روی آوردند احساس قدرت کردند و دنیا را شگفت‌زده کردند آنها به این قدرت باور دارند که «ذَٰلِكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكَافِرِينَ؛ این فتح و غلبه در جنگ به خواست خدا شما را نصیب شد و محققا خدا بی‌اثر کننده مکر کفار است.» (انفال/ آیه 18) اگر با خدا باشند و به او توکل کنند خداوند نقشه‌های دشمنان علیه آنها را خنثی می‌کند.

ورمزیار اظهار کرد: این روزها رزمندگان مظلوم و محصور حماس با همین قاعده بر دشمن سفاک و کودک‌کش صهیونیستی که بیش از 70 سال است که طعم چنین شکستی را نچشیده بودند، پیروز شدند.

وی بیان کرد: به نمایندگی از مجمع اساتید قاریان و حافظان و جامعه قرآنی استان همدان با تأسی از کلام وحی که فرمود: «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا؛ چرا در راه خدا و به خاطر مردان و زنان و كودكان ناتوانى كه مى‌گويند: اى پروردگار، ما را از اين قريه ستمكاران بيرون آر و از جانب خود يار و مددكارى قرار ده، نمى‌جنگيد؟» (نساء/ آیه 75) ضمن ابراز همدردی با ملت شریف فلسطین و محور مقاومت و خانواده‌های شهدای غزه و مقاومت فلسطین و تسلیت این فاجعه دردناک به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الأعظم(ارواحنافداه)،رهبر معظم انقلاب اسلامی و آحاد امت اسلام و پویندگان مصحف شریف (قرآن کریم) آمادگی خود را برای هرگونه اقدام در برابر این ستم و جنایت کم‌نظیر اعلام و امت اسلامی و دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده و همه ادیان و مذاهب جهان را به اتخاذ موضعی انقلابی و یکپارچه برای حمایت از فلسطین و مردم شجاع و مظلوم غزه و پایان دادن به غصب سرزمین فلسطین و قدس شریف فرا می‌خواند و به مجامع بین‌المللی هشدار می‌دهد تا به سکوت در برابر قتل عام کودکان و زنان و بیماران پایان دهند و به غاصبان سرزمین‌های اسلامی و پشتیبانان آنان اخطار می‌دهد که چنانچه از ستم و جنایت خود دست نشویند در طوفان قهر الهی و آتشفشان خشم امت اسلام و محور مقاومت گرفتار شده و نابود خواهند شد.

انتهای پیام
captcha