نخستین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در جنوب‌شرق کشور افتتاح می‌شود
کد خبر: 4183480
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان:

نخستین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در جنوب‌شرق کشور افتتاح می‌شود

عباس صفدری از افتتاح نخستین مرکز غربالگری، پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان بانوان در جنوب شرق کشور خبر داد.

عباس صفدری رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان،‌ به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، عباس صفدری رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌بلوچستان، گفت: اولین مرکز غربالگری، پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان بانوان در جنوب شرق کشور و در شهر زاهدان افتتاح خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این مرکز با هدف خدمت به قشر عظیمی از بانوان استان سیستان‌وبلوچستان به همت مشترک پژوهشکده سرطان معتمد و جهاددانشگاهی این استان با حضور شخصیت‌های برجسته علمی از کشوری و استانی در اواخر هفته جاری در زاهدان به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌بلوچستان افزود: بهره‌مندی و بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تجهیزات ماموگرافی، سونوگرافی و سنجش میزان تراکم استخوان از ویژگی‌های ممتاز این مرکز درمانی تاره تاسیس خواهد بود.
 
صفدری در ادامه بیان کرد: با عنایت به این‌که رسالت جهاددانشگاهی، شناسایی و رفع موانع مسیر توسعه‌ای و خدمت رسانی هر چه بهتر به آحاد مردم برای ایجاد رفاه اجتماعی و درمانی می‌باشد بنابراین ایجاد تحول مضاعف در ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای به مردم استان سیستان‌وبلوچستان در راستای تاسیس مرکز غربالگری و پیشگیری از سرطان پستان از ضروریات این استان کم برخوردار است.
 
وی پیوستن جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان به شبکه ملی پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان را بعنوان رویکردی جهادی، عمیق و مثبت ارزیابی کرد و گفت: این استان پهناور قابلیت این را دارد که در آینده نزدیک لقب قطب درمانی را به خود اختصاص دهد و علاوه بر خدمت رسانی به هم استانی‌ها، مراجعه کنندگان سایر کشورهای همجوار مانند افغانستان و پاکستان را تحت پوشش قرار دهد.
 
رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌بلوچستان اظهارکرد: همکاری با پژوهشکده سرطان معتمد جهاد‌دانشگاهی نوعی ژرف‌اندیشی در جهت زمینه‌سازی ارائه تجربیات با ارزش آن پژوهشکده و ارائه خدمات به‌روز و موثر در زمینه سرطان پستان و توسعه درمانی در استان سیستان‌بلوچستان خواهد بود.
انتهای پیام
captcha