ظهور پر فروغ مازنی‌ها در رقابت‌های بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن + عکس و فیلم
کد خبر: 4185164
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱
گزارش ایکنا از نخستین روز رقابت‌های بخش نغماتی آقایان

ظهور پر فروغ مازنی‌ها در رقابت‌های بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن + عکس و فیلم

در بین گروه‌های شرکت‌کننده در بخش نغمات دینی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، استان مازندران با چهار گروه، حضوری پُرفروغ داشت.

نوبت عصربه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به بجنورد، در نوبت صبح اولین روز رقابت‌های مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به تاریخ 10 آذر، ۱۵ راه‌یافته به مرحله دعاخوانی براساس قرعه انتخابی، فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را در مدت زمان در نظر گرفته شده اجرا کردند.(گزارش بخش دعاخوانی)

رقابت در بخش نغمات دینی آقایان در رشته همخوانی قرآن، طبق برنامه از بعد از ظهر در سالن اجتماعات هتل داریوش بجنورد ادامه یافت.

در ابتدای این بخش که مجدد اجرای آن را سیدوحید مرتضوی به عهده داشت، محمدحسین فراهانی، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی به عنوان رئیس، سیداحمد مقیمی به عنوان مسئول فنی و مجتبی مینوتن، مهدی دغاغله، مسعود عنایتی‌مقدم، محمدرضا جنتی، محمدرضا پورزرگری، حیدر کسمایی، سیداحمد میریان، سیدعباس انجام و محسن یاراحمدی به عنوان سایر اعضای هیئت در اتاق داوران مستقر شدند.

ثواب تلاوت‌ها نثار شهدای غزه

از جمله تصمیمات برگزارکنندگان این دوره از مسابقات با توجه به عملیات طوفان‌الأقصی و حمله رژیم غاصب صهیونیستی به غزه، گرامیداشت شهدای غزه بود که به همین دلیل کلیپی از حوادث دو ماه اخیر در فلسطین اشغالی و نوار غزه پخش، و ثواب تلاوت‌های این دوره از مسابقات به شهدای مظلوم غزه نثار می‌شود. 


بیشتر ببینید؛

فیلم | بخش اول اجرای دعا‌خوانان چهل‌ و ششمین مسابقات سراسری قرآن

فیلم | بخش دوم اجرای دعا‌خوانان چهل‌ و ششمین مسابقات سراسری قرآن

فیلم | بخش اول اجرای هم‌خوانی قرآن چهل‌ و ششمین مسابقات سراسری قرآن

فیلم | بخش دوم اجرای هم‌خوانی قرآن چهل‌ و ششمین مسابقات سراسری قرآن


نخستین گروه با نام معراج از استان کرمان بود که اعضای آن آیاتی از سوره مبارکه «احزاب» را همخوانی کردند و گروه دوم، گروه ملکوت از استان اصفهان به اجرای آیاتی از سوره مبارکه «اسراء» پرداختند. گروه سوم نیز گروه آل یاسین از استان خوزستان، آیاتی از سوره مبارکه «احزاب» و سوره مبارکه «نازعات» را تلاوت کردند.

گروه یاسین از استان مازندران، چهارمین گروهی بود که در رشته همخوانی و مدیحه‌سرایی این دوره از مسابقات شرکت کردند که آنها هم به مدت شش دقیقه به اجرای برنامه پرداختند و پس از اجرای آنها، گروه نورالزهرا از استان خوزستان آیاتی از سوره مبارکه «فتح» و سوره مبارکه «نصر» را تلاوت کردند.

در بخشی دیگر از نوبت عصر نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، برگزارکنندگان با توزیع برگه‌هایی در میان حضار، طبق روز گذشته و افتتاحیه این دوره، مقدمات برگزاری قرعه‌کشی کمک‌هزینه سفر عتبات عالیات که به دو نفر اختصاص پیدا می‌کند، فراهم کردند.

اهدای دو کمک‌هزینه سفر به عتبات

همچنین مجری برنامه اسامی نفرات برگزیده روز گذشته که نامشان برای دریافت هدیه قلم قرآنی و کمک‌هزینه سفر عتبات عالیات به مبلغ 50 میلیون ریال انتخاب شده بود، قرائت کرد. 

در بخش دیگری از این مراسم گروه همخوانی «پیامبر اعظم» از استان کرمان به عنوان ششمین گروه به اجرای برنامه پرداختند که آیاتی از سوره مبارکه «انسان» را تلاوت کردند. پیش از اجرای این گروه از آنجا که در این رشته دو گروه یعنی «معراج» و «پیامبر اعظم» از استان کرمان شرکت داشتند، مجری یاد و خاطره سردار دلها؛ شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

گروه بشارت از استان مازندران، هفتمین گروه در رشته همخوانی بودند که به اجرای برنامه پرداختند و آیات پایانی سوره مبارکه «اسراء» را تلاوت کردند.

گروه نورالهدی از استان خوزستان دیگر گروهی بود که به اجرای برنامه پرداخت و آیات 21 و 25 سوره مبارکه «احزاب» را تلاوت کردند. اجرای این گروه با تحسین حضار همراه بود و مجری برنامه در ادامه یاد و خاطره شهید منا؛ امین باوی، عضو گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) خوزستان را گرامی داشت.

اعضای گروه الغدیر بوشهر به عنوان نهمین گروه شرکت‌کننده در رشته همخوانی، آیات 30 تا 35 سوره مبارکه «فصلت» را تلاوت کردند.

آخرین گروه که تا قبل از هنگامه اذان مغرب و عشا موفق به اجرای برنامه خود شدند، گروه تبیان استان هرمزگان بودند که آیات 19 تا 25 سوره مبارکه «اسراء» را تلاوت کردند.  

گروه فاطر از مازندران، گروه نصر از آذربایجان شرقی آغازگر بخش دوم رشته همخوانی قرآن آقایان بودند.

شمیم وصال از استان یزد نام گروه دیگری بود که به تلاوت آیاتی از  سوره‌های مبارکه مائده و نصر پرداخت که البته قبل از اجرای این گروه، مجری برنامه یاد شهید حسن دانش، قاری بین‌المللی از استان یزد از شهدای فاجعه منا را گرامی داشت.

گروه اسرا از مازندران جزو گروه‌های آخر این رشته از بخش نغمات دینی آقایان بود که به اجرای برنامه پرداخت و بخش‌هایی از سوره مبارکه «انعام» را تلاوت کردند.

حضار در این مراسم در ادامه کلیپ دیگری درباره مظلومیت و مقاومت مردم غزه در برابر حملات ددمنشانه رژیم اسرائیل را مشاهده کردند و در ادامه همگی برای پیروزی مردم فلسطین و نابودی رژیم سفاک صهیونیستی دست به دعا برداشتند.

مجری برنامه به معرفی گروه بعدی یعنی گروه سلسلة‌الذهب از استان خراسان رضوی پرداخت، اما قبل از اجرای برنامه این گروه اعلام شد که حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی، به عنوان قاری افتخاری، قرائت پایانی این برنامه را به عهده خواهد داشت.

پیش از  حضور گروه انوارالهدی استان قم به عنوان آخرین گروهی که در این رشته به اجرای برنامه پرداخت، ویدئویی از مرثیه‌سرایی حاج میثم مطیعی در رثای فاطمه زهرا(س) پخش شد و بعد این گروه آیاتی از سوره مبارکه «نحل» را تلاوت کرد.

حُسن ختام این بخش، تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «مریم» توسط حمید شاکرنژاد بود. 

سیدوحید مرتضوی؛ مجری برنامه در پایان اعلام کرد که در دومین روز از این دوره از مسابقات، پیش از ظهر، رقابت مؤذنین را شاهد خواهیم بود و بعد از ظهر نیز گروه‌های تواشیح با یکدیگر به مسابقه خواهند پرداخت.

از امروز در مجتمع پتروشیمی بجنورد رقابت‌های بخش بانوان نیز آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذرماه در شهر بجنورد و به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

برای مشاهده پخش زنده این دوره از مسابقات بر روی نشانی https://sepehrtv.ir/live/namaquran کلیک شود.

رقابت‌های آقایان در مجتمع اقامتی داریوش و رقابت‌های بانوان در مجتمع پتروشیمی بجنورد در دو بخش نغماتی(دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌سرایی و اذان ویژه آقایان) و آوایی(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) برپا می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

گزارش از امیرسجاد دبیریان

انتهای پیام
captcha