مروری بر برکات طوفان‌الاقصی
کد خبر: 4186218
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

مروری بر برکات طوفان‌الاقصی

طوفان‌الاقصی، رسوایی سران نظام سلطه و اشرار عالم را به دنبال داشت که عادت کرده بودند همیشه با ادبیات و الفاظی جذاب و عرف‌پسند، تمام زشتی‌های خویش را پنهان کنند.

طوفان‌الاقصیمحمدعلی خسروی، استاد حوزه علمیه یزد در یادداشتی با عنوان «از دیگر برکات طوفان‌الاقصی» که در اختیار ایکنای یزد قرار داده، آورده است:

«طوفان‌الاقصی، که به حسب ظاهر، حادثه‌ای نظامی و امنیتی است، پیا‌م‌های فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی را نیز به دنبال داشت. یکی از پیام‌های مهم سیاسی این واقعه، رسوائی سران نظام سلطه و اشرار عالم بود که عادت کرده بودند همیشه با ادبیات و الفاظی جذاب و عرف‌پسند، تمام زشتی‌های خویش را پنهان کنند.

مبارزه با تروریسم، آزادی، حقوق زنان و کودکان، دموکراسی و... همه و همه الفاظی بودند که همیشه نظام سلطه از آنها به عنوان پوششی مطمئن و زیبا برای جنایات خودش استفاده می‌کرد. اما میزان حجم جنایات و جرایم در جنگ غزه آنچنان زیاد و روشن بود که دیگر هیچ ادبیاتی نمی‌توانست برای این همه جنایت، پوششی ایجاد کند. البته؛ موضع فعال، تهاجمی و یکپارچه دارای ابعاد ترکیبی جبهه مقاومت را که کلیت نظام سلطه را سخت فشرد و عاجز کرد را، نباید فراموش کنیم.

از دیگر برکات این طوفان، رسوائی دگراندیشان و غرب‌گرایانی است که سال‌ها در کشور تلاش کردند تا به مردم القا کنند که کلید حل مشکلات کشور، در دست «کدخدا» است. آن اندیشه و اراده ضعیفی که می‌گفت: تا با دنیا (آمریکا) ارتباط برقرار نکنیم، نمی‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم، امروز کجاست؟ واقعیت طوفان‌الاقصی و حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از رژیم غاصب به خوبی نشان داد که این تفکر نحس غرب‌گرائی، اگر فرصت پیدا می‌کرد، آنچنان مشکلات حاد امنیتی بر کشور وارد می‌کرد که ایران قوی و الهام‌بخش در نظم نوین جهانی، باید آنچنان تنزّل پیدا می‌کرد که هم ردیف «تشکیلات خودگردان فلسطین» می‌شد. 

باید همیشه مراقب اراده و اندیشه مردم باشیم تا سارقان عقیده و انگیزه مردم، همه چیز را به غارت نبرند؛ چرا که اگر «مغزها» به اسارت برود، «مرزها» هم به غارت خواهند رفت.

انتهای پیام
captcha