اجرای پویش «ستاره جهانی» ویژه دانش‌آموزان یزدی
کد خبر: 4186939
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

اجرای پویش «ستاره جهانی» ویژه دانش‌آموزان یزدی

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک یزد از اجرای پویش «ستاره جهانی» با هدف آشنایی و انس دانش‌آموزان با مفاهیم کلام وحی خبر داد و گفت: این پویش ویژه دانش‌آموزان مدارس ناحیه یک در حال برگزاری است.

سیدمحمدهادی موسوی، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک یزدحجت‌الاسلام سیدمحمدهادی موسوی، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس گفت: محافل انس با قرآن کریم با استقبال خوب دانش‌آموزان به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود که به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز باشکوه هرچه بیشتر و استقبال دانش‌آموزان برگزار شد به نحوی که بیش از 50 مدرسه میزبان این محافل شدند.

وی به محفل انس با قرآن مدارس ناحیه یک در امامزاده جعفر (ع)‌یزد اشاره کرد و افزود: اجرای این محفل بر عهده دانش‌آموزان بود به نحوی که قرائت قرآن، اجرای تواشیح، گروه سرود، برگزاری مسابقه، دکلمه‌خوانی در قالب این مراسم توسط دانش آموزان اجرایی شد و در پایان نمایشگاه قرآنی توسط دبستان حضرت مهدی(عج) و پاپلی در حاشیه این محفل برپا شد.

موسوی با اشاره به برگزاری پویش‌هایی در حوزه قرآن، عترت و نماز به پویش «ریحانه بهشتی» اشاره کرد و گفت: این پویش با موضوعات قرآن، عترت، نماز، حجاب، اصول و فروع دین در قالب‌های ارسال عکس، روزنامه دیواری یا پوستر یا دست سازه، نقاشی، خوشنویسی، عروسک‌سازی، سفال، کلاژ ویژه دانش‌آموزان و یا عکس نمایشگاه مدرسه ویژه فرهنگیان اجرا شد.

کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، پویش «ستاره جهانی» را از دیگر پویش‌هایی دانست که در حال برگزاری است و بیان کرد:‌ در قالب این پویش دانش‌آموزان آیه‌ای از قرآن کریم که با آن انس و علاقه دارند، تلاوت و دلیل این انتخاب را در قالب صوت یا تصویر بیان کرده و ارسال می‌کنند. این آثار در کانال خیمه عاشقان در پیامرسان ایتا بارگذاری و مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی، برگزاری دعای ندبه و محافل قرآنی توسط هیئت دانش‌آموزی، صبحگاه قرآنی در مدارس، محفل قرآنی با حضور کارکنان و ... را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و به اجرای طرح «مکتب‌خانه قرآنی» اشاره کرد که به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز آغاز شده و در  تمامی مدارس ناحیه یک اجرایی می‌شود.

موسوی، پیوند مدرسه، خانه و مسجد و جذب دانش‌آموزان به مساجد را از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: در این طرح رابطی از سوی مدارس معرفی و با ارتباط با دانش‌آموزان آموزش‌های قرآن کریم ارائه می‌شود. در این طرح دانش‌آموز در مسجد نزدیک مدرسه حضور یافته و آموزش قرآن را فرا می‌گیرد. در تلاش هستیم طرح مکتب‌خانه قرآنی در آینده‌ای نزدیک در منازل و به صورت جلسات خانگی قرآن کریم فراگیر و اجرایی شود.

دبیر ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با اشاره به تقدیر از 50 مدیر فعال در حوزه نماز به طرح «مدافعان ایمان» ویژه فرهنگیان اشاره و بیان کرد: این طرح ذیل برنامه فراگیر پرورشی و بازدید از مدارس انجام و مدیران فعال در حوزه نماز تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha