گروه بزرگ همخوانی نوجوانان قرآنی در یزد تشکیل می‌شود
کد خبر: 4189591
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

گروه بزرگ همخوانی نوجوانان قرآنی در یزد تشکیل می‌شود

گروه بزرگ همخوانی «ذوالفقار» متشکل از دانش‌آموزان مستعد و توانمند در حوزه قرائت قرآن کریم در استان یزد تشکیل می‌شود.

محمدرضا حسینی بغدادآبادی، فعال قرآنیمحمدرضا حسينی بغدادآبادی، مدیر اجرایی طرح گروه بزرگ همخوانی قرآن کریم استان يزد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: طرح گروه بزرگ همخوانی قرآنی استان يزد با عنوان «ذوالفقار» با هدف ترويج معارف والای دينی و قرآنی و جذب اقشار مختلف جامعه بویژه نسل جوان به سمت كلام الهی و با عنايت به ظرفيت حرفه‌ای در بين اعضای مجمع قاريان و حافظان استان يزد و فعاليت چشمگير گروه‌های تواشيح و مديحه‌سرايی در دستور کار قرار گرفت.

حسینی بغدادآبادی با اشاره به اینکه در اين طرح از دانش‌آموزان مستعد و توانمند برای تشكيل گروه همخوانی قرآن استان يزد در قالب گروه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد، رونق‌بخشی به جلسات قرآنی استان، شناساندن، معرفی و تقويت جلسات اساتيد پيشكسوت قرآن، جذب قرآن‌آموزان بویژه نسل جوان و جوانان محلات به جلسات قرآنی، استفاده از ابزار هنر در ترويج آموزه‌های قرآنی و فرهنگ دينی، تشكيل شبكه فعال استانی قرآنيان و ايجاد همگرايی و تقويت بنيه قرآنی و انس و الفت بين شهرستان‌های استان را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

مدیر اجرایی طرح گروه بزرگ همخوانی قرآن کریم استان يزد بیان کرد: دانش‌آموزان برای حضور در گروه بايد در مصاحبه و آزمون ورودی شركت كنند. در اين مصاحبه ميزان آشنايی و پتانسيل قرآن‌آموز در حوزه قرائت بررسی خواهد شد. همچنین هر قرآن‌آموز بايد در آزمون اجرا توسط دو استاد تأیید شود.

وی با اشاره به اینکه مركز استان يزد به عنوان نقطه ثقل گروه است گفت: از هر شهرستان و در هر پايه تحصيلی حداكثر سه نفر می‌توانند حضور داشته باشند. ضمناً هر شهرستان دارای يک استاد معين خواهد بود.

حسینی بغدادآبادی با اشاره به اینکه این طرح توسط مؤسسه قاريان و حافظان استان يزد با همكاری اتحاديه مؤسسات و تشكل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان يزد برگزار می‌شود بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ قرآن و جذب نوجوانان و جوانان به معارف والای قرآنی گام برداریم.

یادآور می‌شود گروه همخوانی ذوالفقار متشکل از دانش‌آموزان مستعد و توانمند در حوزه قرائت قرآن کریم در استان تشکیل خواهد شد و اساتید و علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح می‌توانند اطلاعات خود را به آیدی @mrhoseyni در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha