مقام زن در جهاددانشگاهی یزد گرامی داشته شد
کد خبر: 4192021
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

مقام زن در جهاددانشگاهی یزد گرامی داشته شد

به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسمی با حضور رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان و بانوان شاغل در این نهاد، مقام زن و مادر گرامی داشته شد.

مقان زن در جهاددانشگاهی یزد گرامی داشته شدبه گزارش ایکنا به نقل از واحد اموربانوان جهاددانشگاهی استان یزد، به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسمی با حضور رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان و بانوان شاغل در این نهاد، مقام زن و مادر گرامی داشته شد.

محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم گفت: قطعاً نامگذاری ولادت حضرت زهرای مرضیه(س) به عنوان روز زن صرفاً به دلیل زن بودن آن حضرت اتفاق نیفتاده بلکه به دلیل صدیقه بودن، مرضیه بودن و سایر ویژگی‌ها و خصلت‌های برازنده‌ آن حضرت است.

وی نقش زنان در جامعه را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: قطعاً نقش زنان شاغل در خانه و خانواده به مراتب دشوارتر از مسئولیت آنان در فعالیت شغلی آنهاست و این روز بهانه‌ای برای الگو گرفتن و حرکت کردن در مسیر الگوبرداری از صفات عالیه و ویژگی‌های حضرت زهرا(س)‌ برای کسب جایگاه‌های متعالی در زندگی است.

مائده دهقانی، مشاور امور بانوان سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خداوند هنگامی که بشر را خلق کرد از عشق و محبتش در او دمید و در ذاتش نهادینه کرد گفت: برای تأمین نیازهای معنوی، روحی و عاطفی انسان و یا برای رسیدن به آرامش واقعی و سکون، نیاز به توجه به خانواده است و این آرامش رقم نمی‌خورد مگر با داشتن زندگی سرشار از شادی، بدون دغدغه و بدون استرس و یکی از محیط‌هایی که ما در طول شبانه‌روز تقریباً هشت ساعت حضور داریم، سازمان است.

دهقانی ادامه داد: محیط کاری، یکی از مؤثرترین عوامل در آرامش و شادی کانون گرم خانواد است چرا که حدود یک سوم شبانه‌روز  و بهترین و پرکاربردترین ساعات روز است، لذا کمرنگ شدن استرس و حمایت مسئولان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و حتی رفتارهای خودمان در  کنار دیگر همکاران و بانوان نقش مهمی دارد، و همراه بودن و درک مقابل یکدیگر و احترام و انسان دوستی و مهربانی از شاخصه‌های داشتن محیط کاری بدون استرس است که خوشبختانه در این سازمان  این شاخصه‌ها در کنار ویژگی جهادی بودن همکاران، بسیار پر رنگ است.

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای خلقت ارزش خانواده نزد خداوند تعیین شده است، اظهار کرد: یکی از اهداف تشکیل خانواده باید رسیدن به آرامش باشد و نقش زن در این میان بدیل و حائز اهمیت است که با صبوری و مهربانی به ایفای نقش می‌پردازد و زن کانون هستی و پایگاه مهرورزی و عشق در خانواده و مرکز آموزش صفا، صمیمیت و ایثار و عطوفت به همگان است. 

دهقانی با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) مملو از آموزه‌های دینی و قرآنی است كه هرانسانی از آن الگوبرداری نماید، سعادت دنیا نصیب او می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای سیاست جوانی جمعیت از بانوانی که به تازگی به مقام والای مادری نائل آمده‌اند، تقدیر به عمل آمد، با تأکید بر نقش زنان و خانواده در کاهش آلودگی‌ها و اثرات مخرب بر  محیط‌ زیست اظهار کرد: این موضوع به قدری مهم است که یکی از کارگروه‌های تعیین شده برای روز خانواده، کارگروه محیط زیست و خانواده است که در آن به نقش زنان تأکید شده است.

وی ادامه داد‌: بانوان می‌توانند در بهبود محیط زیست، جلوگیری از آلودگی محیط آن و در بکر حفظ کردن آن و همچنین توجه به سالم‌سازی محیط زیست نقش مؤثری داشته باشند، و با توجه به اهمیت این موضوع که از طرفی از اولویت‌های کاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و مدیریت این نهاد است، لذا با پیشنهاد ایده‌ای خلاقانه و با  همراهی محیط زیست استان، جوایزی با توجه به اهمیت محیط زیست در جامعه و از طرفی هدف فرهنگسازی در این حوزه به صورت خاص مورد توجه قرار گفت و تور بازديد از یکی از مناطق بکر و حفاظت شده استان با هدف آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و نقش آنها در اکوسیستم پایدار  به بانوان طی قرعه کشی اهدا شد.

یادآور می‌شود اهدای جوایز به بانوانی که در تور طبیعت‌گردی شرکت کرده بودند طی قرعه‌کشی، سخنرانی محمدمهدی فنایی کارآفرین برتر و .. از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

در پایان این مراسم فاطمه سعادتجو معاون آموزش و مائده دهقانی مشاور امور بانوان سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ضمن حضور در مرکز خدمات تخصصی پزشکی سازمان، از بانوان آن مجموعه که به دلیل شرایط  سخت کاری امکان حضور نداشتند، به نیابت از ریاست سازمان تجلیل به عمل آوردند.

انتهای پیام
captcha