رونمایی از کتاب «صعود چهل ساله 2»
کد خبر: 4195806
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

رونمایی از کتاب «صعود چهل ساله 2»

از کتاب «صعود چهل ساله 2» به نویسندگی سیدمحمدحسین راجی، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با موضوع «نظام ارتقای بهره‌وری در آموزش عالی (ناب)» که امروز، چهارم بهمن در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به‌کار کرد رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «صعود چهل ساله 2»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمحمدحسین راجی، نویسنده کتاب «صعود چهل ساله 2»  در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با موضوع «نظام ارتقای بهره‌وری در آموزش عالی (ناب)» که امروز، چهارم بهمن در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به‌کار کرد و تا ۶ بهمن ادامه دارد، با بیان اینکه در سطح دانشگاه و کشور 2500 شبهه درباره انقلاب اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: از این میان 750 شبهه پر تکرار و از میان این تعداد، 150 مورد بسیار پر تکرار است و در فتنه 1401  تنها 17 شبه پر رنگ شده بود.

وی بیان کرد: تمام  2500 شبهه ناظر به یک محور است و آن اثبات ناکارآمدی نظام است. سال 96 بیشترین بحث درباره ناکارآمدی نظام شروع و آن زمان توفیق شد و تعدادی از نخبگان حوزه و دانشگاه کتاب صعود چهل‌‎ساله را نوشتند که استناد به 19هزار سند بین‌المللی کارآمدی نظام را اثبات می‌کند. در صعود چهل ساله، دوربین در کوهپایه قرار داشت و ثابت می‌شد که ما رشد داریم و در صعود چهل ساله 2 دوربین در نوک قله قرار گرفته و نشان می‌دهد تا قله چند قدم بیشتر فاصله نداریم.

راجی با بیان اینکه برخی ممکن است بگویند با وضعیت تورم، بیکاری، ارزش پول، خودرو و فساد چنین به نظر می‌رسد که در ته دره هستیم، ادامه داد: منطق صعود چهل ساله 2 ثابت می‌کند که ما تا قله چند قدم بیشتر فاصله نداریم و این منطق با بررسی تمام ابرقدرت‌های دنیا دریافته که تمام این‌ها در داخل دره بودند و وقتی انقلاب کردند هشت مرحله را طی کردند تا به نوک قله رسیدند. آلمان، بریتانیا، امریکا، ژاپن و کره و ... این مراحل را طی کرده‌اند.

وی ضمن توضیح مراحل بیان کرد: انقلاب مرحله اول بوده است و به محض آن برایشان جنگ تدارک دیده شد. آن‌ها با ورود به موضوعات نظامی و در مرحله سوم با ورود به انقلاب علمی توانستند به مرحله فناوری راه یابند. از آن پس به تولید و حمایت از تولید داخلی روی اوردند و سپس اصلاح ساختار و هدایت نقدینگی اتفاق افتاد. موضوع صادرات و پس از آن قرار دادن ارزشان به عنوان ارز مرجع را داشتند و در این نظام ما ثابت می‌‎کنیم که ما در مرحله ششم از هشت مرحله‌ای هستیم که ابرقدرت‌ها به قله رسیدند.  

نویسنده صعود چهل ساله تأکید کرد: کشورهای ابرقدرت و موفق یک تجربه موفق دارند و یک توصیه به سایر کشورها. هرچه تجربه موفق دارند، ما لحاظ می‌کنیم و هر چه توصیه می‌کنند ما گوش می‌کنیم، اما باید دانست آنها نمی گذارند از مدلی که خودشان موفق شده‌اند ما هم موفق شویم، آنان پل موفقیتی که خودشان از آن عبور کرده‌اند را به هنگام عبور ما خراب می‌کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان بیان کردند که دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت، قدرت و نفوذ 200 ساله فراهم کند و توصیه‌‌های دشمن همواره با خدعه، نیرنگ و دروغ همراه است.  

راجی گفت: گاه اساتید در دانشگاه به جای آنکه تجربه کشورهای موفق را تدریس کنند، توصیه کشورهای موفق را تدریس می‌کنند و به همین دلیل هیچگاه کشوری که تجربه کشورهای موفق را لحاظ نکرده و توصیه آن‌ها را لحاظ کرده، روی سعادت را نخواهد دید.

انتهای پیام
captcha