اختصاص 30 هکتار زمین برای ساخت مسکن اساتید
کد خبر: 4196969
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
رئیس دانشگاه قم خبر داد:

اختصاص 30 هکتار زمین برای ساخت مسکن اساتید

رئیس دانشگاه قم گفت: حدود 30 هکتار از زمین‌های اطراف دانشگاه حضرت معصومه(س) به هدف ساخت مسکن اساتید استان اختصاص یافته است و اقدامات اولیه جهت ساخت مسکن اساتید و کارکنان در استان قم انجام شده است.

شریفی رئیس دانشگاه قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از دانشگاه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، در سومین جلسه کارگروه آمایش آموزش عالی استان قم که امروز 10 بهمن‌ماه در دانشگاه قم برگزارشد، بیان کرد: عقلانیت آن است که از هر تهدید فرصت ساخته شود و اما اگر به جای تهدید فرصتی در اختیار ما قرار گرفت، حتماً باید از آن با جدیت استفاده کنیم، جلسات کارگروه آزمایش استان قم درواقع یک فرصت بسیار خوبی است که باید از آن بهترین نحو استفاده شود، طی این جلسات باید نیاز‌های آموزش عالی استان سنجیده شده و در جهت رفع آن اقدام لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: در موضوع ساخت مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه‌های استان قم باید گفت که اصل مشکل استان قم در مسئله مسکن اساتید و کارکنان این بود که زمین مازادی در دانشگاه‌های استان وجود نداشت که از طریق مولدسازی یا طرق دیگری بتوان این موضوع را عملیاتی کرد، درحال حاضر با عنایت و مساعدت ویژه استاندار قم و زحمات آقای فراهانی زنجیرانی و همراهی دانشگاه حضرت معصومه(س) توافق شده است که ۳۰ هکتار از زمین‌های اطراف دانشگاه حضرت معصومه(س) به این مسئله اختصاص پیدا کند که البته این امر تا مرحله عملیاتی شدن فاصله داشته و کاری زمانبر است.

در ادامه، مصطفی فضائلی، دبیر کارگروه تدوین سند آموزش عالی استان قم نیز بیان کرد: نهاد‌های استان قم در ۴ سطح محلی، منطقه‌ای، ملی و فراملی مأموریت دارند، در کشور ۹ منطقه در آموزش عالی تقسیم‌بندی شده است که استان قم در منطقه چهارم که متشکل از قم، قزوین، همدان و مرکزی است قرار دارد.

وی افزود: استان قم باتوجه به این تقسیم ‌بندی که ذکر شد، وظیفه ارائه خدمات آموزش عالی با تأکید بر رشته‌های علوم انسانی و اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزوی استان را دارد، این مسئله نشان دهنده این است که در استان قم تمرکز بر رشته‌های علوم انسانی است، رشته‌های دیگر هم البته نیاز است، اما در سطح مأموریت ملی و فراملی تأکید بر علوم انسانی است.

دبیر کارگروه آزمایش عالی استان قم گفت: شهر قم به عنوان کلان شهر مذهبی کشور پایتخت جهان تشیع در نظر گرفته شده است و این توصیف قاعدتاً مأموریت‌های خاصی را برای استان قم اقتضا می‌کند و مأموریت‌های توسعه استان، شناساندن ابعادهویت اسلامی ایرانی به سایر ملل جهان و به ویژه کشور‌های منطقه، استفاده از جایگاه ویژه فرهنگی استان قم در حفظ هویت ایرانی اسلامی کشور نیز از دیگر مواردی است که در این سند برای استان قم ذکر شده است که البته این مأموریت بخش عمده‌ای از آن معطوف بر حوزه و رشته‌های حوزوی است.

وی گفت: بسیاری از اساتید در حوزه علوم انسانی سابقه و تحصیلات حوزوی دارند، اما پیوند نهادینه بین علوم انسانی و اسلامی برقرار نشده است که باید این مسئله نیز پیگیری شود.

یادآور می‎‌شود، در این جلسه اعضای کارگروه و رؤسای دانشگاه‌های استان قم نیاز‌های آموزش عالی استان را برشمردند و پیشنهاداتی را جهت رفع این نیاز‌ها و حل مشکلات آموزش عالی استان قم مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha