پردیس فناوری و نوآوری در یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 4197741
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲

پردیس فناوری و نوآوری در یزد ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به ورود به بخش فناوری و نوآوری گفت: پردیس فناوری و نوآوری در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم انجام شده است که امیدواریم با راه‌اندازی آن شاهد استقرار صنایع نوآور و فناور در این پردیس باشیم.

نشست خبری شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مسلم فلاح‌زاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، روز گذشته، 14 بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: استان یزد دارای 35 ناحیه و شهرک صنعتی مصوب است که از این تعداد 29 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری هستند و دو مورد جزو مناطق ویژه اقتصادی است.

وی وجود 208 هکتار فضای سبز، بهره‌برداری از یک هزار و 658 واحد در شهرک‌ها و نواحی، اشتغالزایی 33 هزار و 172 نفر در شهرک‌ها و نواحی را یادآور شد و از انعقاد بیش از چهار هزار و 700 قرارداد با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد آب را دغدغه اصلی شرکت‌ها و نواحی صنعتی برشمرد و از تأمین 457 لیتر آب برای 29 شهرک خبر داد و گفت: همچنین 374 هزار متر مکعب گاز، 413 مگاوات برق و زیرساخت تلفن ثابت در 23 شهرک ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 16 همت(16 هزار میلیاردتومان) برای تأمین زیرساخت‌ در شهرک‌های استان سرمایه‌گذاری شده است، اضافه کرد: 18 همت نیز برای بقیه اقدامات و زیرساخت سایر شهرک‌ها باید جذب شود.

فلاح‌زاده با اشاره به ایجاد 6 خوشه صنعتی کاشی و سرامیک، کنجدی، زیلو، سنگ، طلا، نساجی، ایجاد دو‌ خوشه دیگر در حوزه کسب و کار گردشگری و نایلون و پلاستیک را در دستور کار دانست.

وی با اشاره به ورود به بخش فناوری و نوآوری گفت: پردیس فناوری و نوآوری در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شده است و امیدواریم با راه‌اندازی آن شاهد استقرار صنایع نوآور و فناور در این پردیس باشیم.

فلاح‌زاده با اشاره به اقدامات لازم در راستای سند تحول یزد نوین اظهار کرد: در همین راستا محورهای قطعه‌سازی و انرژی خورشیدی در دستور کار قرار گرفت به نحوی که تاکنون چهار شهرک انرژی خورشیدی مصوب و کارهای مقدماتی انجام شده و سرمایه‌گذار نیز اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام
captcha