اجرای طرح ضیافت الهی در 61 بقعه متبرکه همدان
کد خبر: 4205142
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

اجرای طرح ضیافت الهی در 61 بقعه متبرکه همدان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری طرح ضیافت الهی در 61 بقعه متبرکه استان همدان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای ماه رمضان شروع و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با ماه رمضان برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و دینی در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی از برگزاری طرح ضیافت الهی در 61 بقعه متبرکه استان همدان خبر داد و افزود: این طرح از ابتدای ماه رمضان شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از اعزام 35 مبلغ بومی و اعزامی به بقاع متبرکه همدان در طرح ضیافت الهی خبر داد و گفت: این مبلغان در طول ماه مبارک رمضان با برنامه‌های مختلف شامل اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، برپایی غرفه‌های مختلف فرهنگی و... در بقاع متبرکه فعالیت دارند.

وی همچنین به اجرای طرح «مفسر» در طول ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در این طرح نیز مفسران با برنامه‌های طرح تفسیر قرآن در بقاع متبرکه فعالیت دارند. همچنین غباروبی بقاع متبرکه در آستانه سال نو و بهار قرآن انجام شده است. همزمان با آغاز سال نو برنامه تحویل سال و پخش پیام مقام معظم رهبری را در بقاع متبرکه با برپایی سفره‌های هفت سین و فضاسازی بقاع خواهیم داشت.

حسینی اضافه کرد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان و در راستای طرح ضیافت الهی برنامه جزءخوانی قرآن در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می‌شود و محافل انس با قرآن نیز در طول شب‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر در تعدادی از بقاع برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان ادعیه‌خوانی، برگزاری برنامه نیمه ماه مبارک رمضان و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه، برگزاری برنامه‌های احیای شب‌های قدر و عزاداری سالروز شهادت حضرت علی(ع) را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان همدان برشمرد.

وی همچنین از توزیع بسته‌های معیشتی در طرح قرار دوازدهم خبر داد و گفت: همچنین در راستای حمایت از نیازمندان 200 بسته معیشتی در راستای نیت واقف توزیع می‌شود، در این راستا همه ساله همزمان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری از ابتدای نوروز تا 15 فروردین‌ماه در بقاع متبرکه با هدف استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع اجرا می‌شود که امسال نیز این طرح در 61 بقعه متبرکه از 29 اسفندماه شروع و تا 15 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری نیز برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه کودک و نوجوان، پاسخ‌گویی به سؤالات غرفه‌های مشاوره غرفه‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری، سبک زندگی اسلامی، و... را داریم، گفت: سال گذشته یکصد هزار نفر از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در استان همدان بهره‌مند شدند که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این تعداد از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha