نخستین سمینار قرآنی روحانیون آلمان، هلند و بلژیک در هامبورگ برگزار شد
کد خبر: 4205152
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

نخستین سمینار قرآنی روحانیون آلمان، هلند و بلژیک در هامبورگ برگزار شد

نخستین سمینار قرآنی علما و روحانیون کشور‌های آلمان، بلژیک و هلند توسط مرکز اسلامی هامبورگ به مدت دو روز در هامبورگ به کار خود پایان داد.

نخستین سمینار قرآنی روحانیون آلمان، هلند و بلژیک در هامبورگ برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی مفتح، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ عصر امروز سه‌شنبه 22 اسفند در آیین اختتامیه این سمینار با بیان اینکه بحمدلله به اهداف مورد نظر این سمینار دست یافته‌ایم، اظهار کرد: هدف از برپایی چنین سمینار‌های علمی ارتقای فعالیت‌های قرآنی مراکز و پژوهشگران اسلامی در منطقه اروپا و حضور فعال‌تر آنان در محافل آکادمیک و مطالعات قرآنی اروپایی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در مورد ساکت بودن قرآن و ضرورت به سخن آوردن و محاوره با قرآن، افزود: حساسیت این موضوع در شرایط پیچیده و پر ابهام جهان معاصر، عاملی برای افزایش مسئولیت روحانیون و علمای اروپایی در این جوامع است.

بر اساس این گزارش، در این سمینار علمی دو روزه، ۶ استاد از کشور‌های آلمان، هلند و بلژیک و حضور بیش از ۳۰ روحانی، پژوهشگر و مبلغ ساکن این کشور‌ها و کشور‌های سوئد، سوئیس و انگلستان، در آستانه ماه مبارک رمضان پیرامون سه رویکرد «مباحث علوم قرآنی»، «مباحث تفسیری» و «مباحث تاریخ قرآنی» به بحث و گفت‌وگو نشستند.

همچنین، در مباحث علوم قرآنی، حضار با مسائلی همچون «اصالت قرآن و بررسی نظریه تحریف؛ با تدریس استاد محمد هادی مفتح» و «ظرفیت‌هاى زبان و ادبیات عربی در پاسخ به سؤالات قرآنى با تدریس استاد علی خوشنویس، مدیر حوزه علمیه هامبورگ» آشنا و در مباحث تفسیری حاضرین با تفسیر ساختاری قرآن کریم با تدریس استاد شیخ محمد الساعدی، مشاور اجتماعی مرکز فاطمه‌زهرا(س) آمستردام» و «قرآن در کلام امیرالمؤمنین(ع) با تدریس استاد شیخ محمد جواد الدمستانی، مبلغ در شهر آنتورپ بلژیک» آشنا شدند.

حضار در مباحث تاریخ قرآنی با مسائلی همچون «جمع‌آورى قرآن از نظر مستشرقان در پرتو متون امامیه با ارائه استاد حامد الربیعی، امام تجمع المصطفی اشتوتگارت» و «نسخ خطی قرآن در مطالعات محققان آلمانی(تلاش‌ها ونتایج) با تدریس استاد حیدر الساعدی، معاون ارتباطات فرانکفورت» آشنا شدند.
یادآور می‌شود، در اختتامیه این سمینار به شرکت‌کنندگان و اساتید ارائه‌دهنده، گواهینامه شرکت و ارائه در این دوره توسط امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ اعطا شد.یادآور می‌شود، در اختتامیه این سمینار به شرکت‌کنندگان و اساتید ارائه‌دهنده، گواهینامه شرکت و ارائه در این دوره توسط امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ اعطا شد.

انتهای پیام
captcha